Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Umiejętności

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:35, 24 Lip 2014    Temat postu: Umiejętności

Zbiorę tutaj wszystkie umiejętności, żeby było jasno i klarownie.

Nazwa: Tworzenie stosu
Jednostki: piechota, kawaleria, spadochroniarze
Opis: można ją dołączyć do pojazdu, tworząc z nim stos

Nazwa: Desant
Jednostki: spadochroniarze
Opis: można ich wystawić w fazie ataku na dowolnym niezajętym polu oraz natychmiast zaatakować znajdującą się na przyległym polu wrogą jednostkę

Nazwa: Mały kaliber
Jednostki: wszystkie pojazdy uzbrojone jedynie w km
Opis: podczas rzutów na Atak przeciw pojazdom stopień trudności ST=5
Uzasadnienie: żeby było rozróżnienie pomiędzy kalibrem 7,62 mm a 20 mm, obydwa mają obecnie Atak=1

Nazwa: Wyłom
Jednostki: czołgi
Opis: Jeśli w fazie ataku zniszczysz wrogą jednostkę, możesz w fazie ruchu tej samej tury zająć pole, na którym stała.

Nazwa: Bombardowanie
Jednostki: bombowce
Opis: Może wykonywać bombardowania atakując zaplecze przeciwnika.

Nazwa: Rozpoznanie
Jednostki: samochody pancerne
Opis: Jeśli został zaatakowany przez jednostkę naziemną, w fazie ataku przeciwnika może spróbować uciec o jedno pole, jeśli na tylu kościach, ile ma Ruchu, wyrzuci przynajmniej jeden sukces. Pole, na które się wycofuje, nie może znajdować się we wrogiej strefie kontroli.

Nazwa: Zasadzka
Jednostki: działa pancerne
Opis: Masz +1 do Obrony przeciw atakującemu cię pojazdowi.

Nazwa: Saper
Jednostki: piechota
Opis: Może stawiać (po zagraniu karty taktyki) i usuwać miny po wejściu na zaminowane pole.

Nazwa: Wsparcie ogniowe
Jednostki: artyleria samobieżna
Opis: może wspierać własne atakujące lub broniące się jednostki (ale tylko raz podczas danej fazy), zwiększając ich Atak o własny; przeciwnik musi się znajdować w odległości do 2 pól

Nazwa: Niszczenie bunkrów (inna nazwa?)
Jednostki: piechota, spadochroniarze, kawaleria?
Opis: jeśli skończysz ruch na polu przyległym do wrogiego bunkra i w następnej swojej turze wejdziesz na jego pole, bunkier zostaje zniszczony

Nazwa: Inżynieria (lepsza nazwa?)
Jednostki: piechota
Opis: jeśli skończysz ruch na polu przyległym do rzeki i w następnej swojej fazie ataku zadeklarujesz budowę mostu, możesz położyć żeton mostu na rzece łączącej te dwa pola, o ile pole docelowe nie jest zajęte przez wrogą jednostkę

Nazwa: Walki w mieście
Jednostki: piechota, spadochroniarze, kawaleria?
Opis: jeśli bronisz się w mieście, a wśród atakujących cię jednostek nie ma piechoty, masz +1 do Ataku i +1 do Obrony; jeśli atakujesz miasto i w mieście nie ma jednostki piechoty, masz +1 do Ataku i +1 do Obrony

Nazwa: Rajd
Jednostki: kawaleria
Opis: kara za brak zaopatrzenia jest opóźniana o jedną turę

Nazwa: Wsparcie z powietrza
Jednostki: szturmowce, myśliwce
Opis: możesz wspierać swoją broniącą się lub atakującą jednostkę sumując jej Atak ze swoim Atakiem naziemnym, o ile ma ona radio.

Nazwa: Atak z powietrza
Jednostki: szturmowce, myśliwce
Opis: możesz zaatakować jednostkę naziemną używając swojego Ataku naziemnego

Nazwa: Powietrzne łowy
Jednostki: myśliwce
Opis: możesz zwalczać samoloty przeciwnika

Nazwa: As pancerny | As myśliwski
Jednostki: as pancerny, as myśliwski
Opis: może zostać dołączony do pojazdu/myśliwca, zwiększając jego parametry.

Nazwa: Transport
Jednostki: ekwipunek - transport
Opis: może zostać dołączony do piechoty (ale tylko jeden danego typu) zwiększając jej parametry

Nazwa: ekwipunek - broń ppanc
Jednostki: piechota, spadochroniarze, kawaleria
Opis:

Nazwa: ekwipunek - broń plot
Jednostki: piechota, spadochroniarze, kawaleria
Opis:

Nazwa: (ekwipunek - broń ppiech)
Jednostki: piechota, spadochroniarze, kawaleria
Opis:

Nazwa:
Jednostki:
Opis:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pią 10:03, 25 Lip 2014, w całości zmieniany 12 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:40, 24 Lip 2014    Temat postu:

Bardzo fajne. Prosi się też o małą ściągę, taką z A5, żeby nie szukać w Podręczniku cały czas w czasie gry zanim się człowiek na pamięć nauczy.

Co do nazw, proponuję w miejsce overruna 'Wyłom' lub "Rozwijanie powodzenia'. Ale stawiam na wyłom Razz Inżynieria jest ok jak dla mnie, Niszczenie Bunkrów też. Chyba że mnie olśni to dam znać.

Co do kawalerii, słuszne znaki zapytania. Ja bym nie dawał jej Walk w mieście i Bunkrów, nie nadaje się do tego. Lepiej dać jej coś co podkreśla mobilność. Na przykład:
'na tyłach wroga' albo 'rajd na tyły' lub może nawet lepiej po prostu 'rajd': kara za przerwanie linii zaopatrzenia jest opóźniona o 1 turę.

Polecam historię Lwa Dowatora i jego korpusu. W 1941 przeprowadził rajd na głębokie tyły niemieckie, narobił strasznego bałaganu. Kawaleria miała to do siebie że nieźle sobie radziła bez paliwa i przemieszczała się z łatwością w trudnym terenie.

Zresztą polscy ułani zanotowali też kilka ciekawych potyczek.

Co ty na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:18, 24 Lip 2014    Temat postu:

Rajd dodany.
Zamiast Wyłom może też być Przełamanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:33, 24 Lip 2014    Temat postu:

Rajd mi się naprawdę widzi. Kawaleria jest teraz kawalerią a nie piechotą ze zwierzątkami i większym ruchem Wink

Przełamanie też fajne. Oba pasują jak ulał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:32, 24 Lip 2014    Temat postu:

Dodałem jeszcze umiejętności samolotów (nazwy do zmiany jakby co) i asów.

UPD:
taka myśl, może "Taktyczny odwrót" zamienić na "Zwiad" tudzież "Rozpoznanie"?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Czw 14:36, 24 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:21, 24 Lip 2014    Temat postu:

Ale w sensie że zmienić całkiem działanie? Czy samą nazwę? Bo ta umiejętność to forma ucieczki, kojarzy mi się z dawaniem dyla, hehe Very Happy ten odwrót to był eufemizm, przecież nie powiem Ucieczka Wink

Czy kombinujesz na zasadzie... że robili rozpoznanie, wróg przycisnął i wtedy uciekają? Taka forma scoutingu i walki podjazdowej w jednym? Wtedy te nazwy pasują, jak najbardziej.


Co do nazw, lotnicze mi pasują, chyba że szukamy czegoś dramatycznego w stylu zamiast 'Atak z Powietrza' np. 'Ulewa ołowiu' albo 'Ognisty deszcz', u know WoT I mean... Mogłoby fajnie brzmieć ale też zaciemnić obraz ('co to do cholery znaczy?...')


A co do asów, może to będzie głupie, ale na karcie nigdzie tego nie ma, tylko w formie piktogramu... proponuję 'As Myśliwski' i 'As Pancerny' Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:42, 24 Lip 2014    Temat postu:

Chodzi o samą nazwę. Rozpoznanie bojem, zobaczyli, że wróg przycisnął to jak na początku "Złota dla zuchwałych":
- Co my jesteśmy jakaś piechota, żeby się tu bronić? My jesteśmy rozpoznanie. Wycofujemy się!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:25, 24 Lip 2014    Temat postu:

Słusznie, Rozpoznanie będzie z jajem! Very Happy klasykę filmową trzeba cenić!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:55, 24 Lip 2014    Temat postu:

Znalazłem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przewiń na 13:15, gdzieś przez 2 minuty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Czw 19:56, 24 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barnof




Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:06, 24 Lip 2014    Temat postu:

[quote]Nazwa: Zasadzka
Jednostki: działa pancerne
Opis: Masz +1 do Obrony przeciw atakującemu cię pojazdowi

Bardzo zacny bonusik wykoncypowali, jak i wiele innych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin