Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samochody pancerne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:06, 17 Gru 2013    Temat postu: Samochody pancerne

Tak, będą w grze. Będę je dodawał stopniowo wraz z kolejnymi scenariuszami (niemieckie mogę dodać hurtem, bo mam dobre materiały).
Czołgi mają cechę specjalną - overrun (jak w Panzer General), działa pancerne nie i samochody pancerne też nie.
barnof rzucił, żeby czołgi lekkie były bardziej mobilne.
Hmmm... czołg lekki czołgowi nierówny. Od ilu km/h i w jakim terenie miałyby być bardziej mobilne? A jak inny będzie miał 1 km/h mniej?
Tym sposobem przechodzę do samochodów pancernych.
Dostają niniejszym 2 punkty ruchu (testy w ciągu tygodnia).
Tylko:
a) faza ataku, atakują i nie mogą się poruszyć (jak wszystkie inne jednostki), ale za to d)
b) faza ataku, atakują i mogą się poruszyć (ich cecha specjalna)
c) ruch - atak - ruch (to byłby największy buff)
d) ruch - ruch (najmniejszy buff)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:59, 17 Gru 2013    Temat postu:

Z ta mobilnoscia to bywalo roznie. Polskie samochody wz 29 i wz 34 mialy bardzo slaba mobilnosc w terenie. Tak samo amerykanski M8 Greyhound mial mobilnosc gorsza niz M2 lub M3 Half-Track nie mowiac ju o M5 Stuart. Niemieckie cztero i szecio kolowe wozy slabo radzily sobie z blotem frontu wschodniego, osmiokolowe lepiej. Za to mobilnosc kolowych samochodow pancernych na drogach i na pustyni byla fenomenalna w stosunku do czolgow.

W grze wydaje mi sie ze mobilnosc powinna byc duza, za to obrona slaba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JaneCobbsHat dnia Wto 22:00, 17 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:53, 23 Gru 2013    Temat postu:

Wczoraj graliśmy wg. wariantu a-d. Czyli po prostu w fazie ruchu mają 2 punkty ruchu, o ile nie atakowały w fazie ataku.
Grając Polską ani razu nie użyłem tego skilla...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:49, 23 Lip 2014    Temat postu:

Samochody pancerne mamy załatwione, ich pozycja w WoT się ugruntowała, nie mają sztucznego Ruchu 2 tylko wynikający z ich rzeczywistych parametrów.
Wszystko byłoby cacy, gdyby nie jedna rzecz.

Czołgi mają overrun, można do nich dołączyć asa i piechotę.
Działa pancerne - można do nich dołączyć asa i piechotę.
Samochody pancerne - można do nich dołączyć piechotę (która będzie je spowalniała).

Chciałbym dodać samochodom jakiegoś skilla, coś, co byłoby dla nich unikalne (jak overrun dla czołgów). Tylko... co? Nie mam pomysłów.

Może... aby podkreślić ich mobilność, mogą atakować albo w fazie ataku (i wtedy się nie ruszają) albo w fazie ruchu po ruchu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Śro 11:50, 23 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:13, 23 Lip 2014    Temat postu:

Myślałem nad możliwością zrobienia stosu z czołgami, byłoby unikatowe. Ale to by dziwnie wyszło w praktyce.

Pomysł z ruchem po ruchu jest ok.

Od biedy mam jeszcze jeden pomysł. Mobilność jak mówisz, należy podkreślić. A gdyby dać szansę ucieczki przed walką? Np. 'Umiejętność specjalna: Taktyczny odwrót'

I w zasadach dla samochodów pancernych określić jak mogą uciec. Na przykład na dwa uda, czyli k6 4+ i albo się uda albo się nie uda, 50/50. I mogą odskoczyć, ale nie cały ruch. Żeby uprościć - jedno pole w dowolnym kierunku. Daleko nie zwieje ale się uratuje. Co ty na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:54, 23 Lip 2014    Temat postu:

Okej, czyli mamy dwie (trzecią wydumałem w trakcie) możliwości:

a) własna faza ruchu: przód ruch, potem atak, jeśli nie atakował w fazie ataku

b) cudza faza ataku: może spróbować uciec o jedno pole, jeśli wyrzuci rzucając tyloma kośćmi, ile ma Ruch, przynajmniej jeden sukces

c) cudza faza ataku: może spróbować uciec o jedno pole, jeśli wyrzuci rzucając tyloma kośćmi, ile ma Ruch, więcej sukcesów niż atakująca go jednostka rzucając na swój Ruch (taki test inicjatywy)

UPD: po ucieczce jest rozproszony, czy nie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Śro 19:54, 23 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:09, 23 Lip 2014    Temat postu:

Chodzi ci o wybór jednej z nich, tak?

Najprostsza i realistyczna dla mnie jest b), przy ruchu 3 (taki chyba najbardziej popularny) szansa jest bardzo duża.

Wyjdę na idiotę (znowu) - rozproszony to coś be, prawda? Smile nie wiem co to znaczy, ale pewnie jakieś 'ogłuszenie', na pewno jest spoko, jestem za w ciemno, obczaję to rozproszenie przy okazji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barnof




Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:16, 23 Lip 2014    Temat postu:

b. jest dobre bo szybkie i proste, przy c. robi się zamieszanie. Biorąc pod uwagę sposób działania jednostek rozpoznawczych (a za takie w uproszczeniu przyjęlismy samochody, choc czołgi rozpoznawcze też były), nie widzę powodu, dla którego miałyby sie rozpraszac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:35, 23 Lip 2014    Temat postu:

PawlusSidewinder napisał:

Wyjdę na idiotę (znowu) - rozproszony to coś be, prawda? Smile nie wiem co to znaczy, ale pewnie jakieś 'ogłuszenie', na pewno jest spoko, jestem za w ciemno, obczaję to rozproszenie przy okazji.


Jednostka może być rozproszona w wyniku wycofania się z walki (niektórzy dowódcy to umożliwiają) albo bombardowania (cecha bombowców).
Obracana jest 90 stopni w bok i w swojej następnej fazie ruchu może być ponownie ogarnięta (prostuje się kartę) i dopiero w kolejnej turze może normalnie działać.
Ergo: traci turę, w której nie może atakować ani się ruszać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:36, 23 Lip 2014    Temat postu:

barnof napisał:
b. jest dobre bo szybkie i proste, przy c. robi się zamieszanie. Biorąc pod uwagę sposób działania jednostek rozpoznawczych (a za takie w uproszczeniu przyjęlismy samochody, choc czołgi rozpoznawcze też były), nie widzę powodu, dla którego miałyby sie rozpraszac.


Wszelki duch pana Boga chwali....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 5:19, 24 Lip 2014    Temat postu:

Przemyślałem... i barni (czeeeść, barniii!) ma rację. Nie po to samochód mógł uciec żeby za chwilę znowu się nie móc ruszyć! Smile

Są na tyle słabe że i tak nie ma to wielkiego wpływu na los starcia, a da im cenną umiejętność czy właściwie szansę odskoczenia. czyli B) ale bez rozproszenia brzmi optymalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:13, 24 Lip 2014    Temat postu:

Ciężko będzie skubańca zatłuc.
Szansa na wyrzucenie przynajmniej jednego sukcesu na 3 kościach, to o ile dobrze liczę, 87,5%.
Dodałbym warunki, że przy wycofywaniu się nie może wejść we wrogą strefę kontroli, ani poruszyć się we wrogiej strefie kontroli, czyli pole ucieczki musi być poza wrogą strefą kontroli. Jeśli nie może uciec, bo nie ma takiego pola, zostaje i walczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:00, 24 Lip 2014    Temat postu:

Dobre, może być szybki ale to nadal nie Need for Speed. Chyba że zmniejszyć szansę na wyrzucenie sukcesu, ale szkoda by było... bo wynika to z jego statystyk, które w końcu po coś są Smile twój warunek powinien wystarczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin