Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania i wątpliwości.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:59, 08 Sty 2015    Temat postu:

voytech napisał:
Kłania się koncepcja obrony na linii Wisły, którą Polska ze względów politycznych (!) zarzuciła w 1939.


Ale i tak było za sucho tego lata na takie bajery. Szkoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:05, 08 Sty 2015    Temat postu:

Pikopl napisał:

Myślałem że w stosie mogą być maksymalnie 2 pełnowartościowe jednostki, czyli:
- piechota lub kawaleria lub spadochroniarze
- czołg lub działo pancerne lub samochód pancerny,
czyli maksymalnie -2 do ataku w jednym stosie. Chyba nie ma sensu ograniczać tego do -1, gdyż taką samą trudność w przekroczeniu rzeki mają zarówno dwie jak i jedna jednostka. Asów i ekwipunku nie brałbym pod uwagę.

----
P.S. Czy artylerię można umieścić na jednym polu wraz z inną jednostką?
----



Ja artylerię SAMOBIEŻNĄ, np. Bisona w FG, traktuję jak czołg. Tzn można tworzyć stosy powiedzmy z piechotą ale już nie można do niego dodać działa szturmowego, czołgu, samochodu pancernego etc.

Na ekwipunek i asów premie/kary nie działają, bo na stałe podnoszą wartość Ataku Obrony danej jednostki. Tzn. rozpatrujemy ją jako jedną kartę.

Czyli stos czołg 3/2 plus As 2/2, razem 5/4 czyli podczas ataku przez rzekę ma 4/4.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:08, 08 Sty 2015    Temat postu:

I masz rację Pikopl, można w stosie dać jedną jednostkę każdego rodzaju. Wyjątkiem mają być (tak planuję) w Wojnie Zimowej karty które dają możliwość Ruskim stworzenia Superstosu, takiego podwójnego. Twoja obecność na forum mobilizuje mnie żeby ruszyć z kartami, bo się opuściłem ostatnio okrutnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:56, 09 Sty 2015    Temat postu:

Pikopl napisał:

2) +1 za każde pole ataku nie zda egzaminu, bo zatracimy element taktyczny, który chciałbym uzyskać. Zniknie kombinowanie jak znaleźć się z boku, tyłu wojsk przeciwnika. Wystarczyłby atak z dwóch sąsiednich, przylegających pól (czyli od frontu). Poza tym utracimy proponowany zysk z użycia stosu. W ataku bardziej opłacałoby się go rozdzielić i zaatakować z dwóch pól. Chyba nie byłby to dobry kierunek.


Zrobiłem rysunek. Jeśli jedna jednostka atakująca jest na polu czerwonym, a inna na pomarańczowym, to pula ataku zwiększa się o wartość wpisaną na rysunku. Coś takiego?



Ergo: jeśli pomiędzy jednostkami atakującymi są minimum 2 pola wolne, to pula ataku +2, jeśli jest jedno lub nie ma wolnego pola, to pula ataku +1.

BTW do wrzucanie rysunków na forum polecam tinypic.com


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pią 13:58, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:31, 09 Sty 2015    Temat postu:

Pikopl napisał:

Karty to druk kolor, jednostronny (aby nie generować zbędnych kosztów i uniknąć problemów z odpowiednim wycentrowaniem rerwersów) na maksymalnie grubych, akceptowanych przez moją drukarkę arkuszach (papier z 10-kartowego bloku brystol o gramaturze 170g). Całe arkusze (jeszcze nie pocięte) dałem do dwustronnego laminowania folią 100 um (1,50 zł za stronę), ale okazało się, że maszyna nie dogrzewała folii i po rozcięciu na pojedyncze karty (ostrym nożykiem wzdłuż linijki), laminat miał tendencję do odklejania się. Ale wcześniej zrobiłem tak super żetony zasobów i wiem, że to tylko kwestia kiepskiej laminarki (laminowałem w innym miejscu). W ruch poszło żelazko, wyższa temperatura laminowania i problem znikł Wink
Rada na obniżenie kosztów: kupić 100 arkuszy A4 (niekoniecznie tak grubej folii, bo stos kart w moim przypadku osiągnął kilka cm, koszt 15-30 zł) i wziąć się za prasowanie przez jakiś odporny na temperaturę materiał. Ewentualnie poprzestać na kartach bez laminatu.
Wniosek racjonalizatorski: Zlikwidować w przygotowanym przez Ciebie arkuszu kart przerwy, tak, aby upchnąć na nim więcej kart i zmniejszyć dwukrotnie ilość niezbędnych cięć nożem. Po godzinie cięcia miałem dość Wink


Od końca. te przerwy między kartami muszą być w przypadku druku dwustronnego, aby przy fochach drukarki rewers odpowiadał awersowi. Takie zabezpieczenie.
Wycinanie rzeczywiście jest nużące. Pomaga mi syn i zaokrągla rogi.

Najtaniej jak się przekonałem wychodzi kupno własnej laminarki (cena ok. 70 zł) i folii. 100 sztuk kosztuje ok. 12 zł, więc zalaminowanie jednego arkusza A4 to śmieszne 12 gr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pikopl




Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:44, 09 Sty 2015    Temat postu:

voytech napisał:

jeśli jest jedno lub nie ma wolnego o pola, to pula ataku +1.

O coś takiego mi chodziło. Optuję za zrezygnowaniem z zapisu "lub nie ma wolnego pola" i nie przyznawanie żadnej premii jeżeli atakujemy przeciwnika wyłącznie 2 jednostkami sąsiadującymi ze sobą. Atak z dwóch stron o kącie 45 stopni nie wydaje mi się zbytnio oskrzydlający. Wink Reszta wygląda OK.

Zwróć uwagę, że pole pomiędzy jednostkami nie musi być wolne, bo mogą się na nich znajdować inne nasze wojska. I niekoniecznie muszą one atakować tego samego wroga. Niby prosta reguła, a tyle pułapek czyha przy próbie jej opisania...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:49, 09 Sty 2015    Temat postu:

To nawet lepiej do spamiętania. Za każde pole odstępu jest +1.
Czyli 0 pól odstępu - bez bonusu.
1 pole +1.
2 pola +2.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pikopl




Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:31, 09 Sty 2015    Temat postu:

voytech napisał:

te przerwy między kartami muszą być w przypadku druku dwustronnego, aby przy fochach drukarki rewers odpowiadał awersowi. Takie zabezpieczenie.


Wiesz co - niekoniecznie. Można spokojnie zrezygnować z odstępów. Rewers kart jednostek ma powtarzalny, drobny wzór, więc wystarczy stworzyć większe tło i dać je wspólne dla wszystkich kart na jednej stronie. Wtedy każdy kto wycina karty będzie miał 2x mniej roboty i 2x mniej odcisków od noża/nożyczek.

Co do problemów z pokrywaniem się rewersów i awersów (sam je miałem i m.in. dlatego zrezygnowałem z druku dwustronnego), to polecam abyś zrezygnował z obramowania i pozostawił sam napis War of Tanks. Nawet jak nie będzie centralnie na karcie, to nie będzie się to rzucać w oczy. Ramka w obecnej postaci rzuca się bardzo. Każdy mm przesunięcia bije po oczach. Wizualnie karty chyba nie stracą zbyt wiele na tej zmianie.

voytech napisał:

Za każde pole odstępu jest +1.
Czyli 0 pól odstępu - bez bonusu.
1 pole +1.
2 pola +2.
SUPER!

A tu zdjęcia efektów mojej produkcji:






Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pikopl dnia Pią 15:54, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:09, 09 Sty 2015    Temat postu:

Wydaje mi się że dość dobrze przeglądnąłem nowy podręcznik i nie znalazłem tam nic o rzekach, ale jeśli gadam bezproduktywnie to mnie poprawcie. Ale piechota raczej przez rzekę nie zaatakuje, no chyba że ma armatę...
Co do dzielenia ataku w stosunku 1/x grałem tak i nie widzę wielkiej różnicy pomiędzy tym a stanem obecnym.
Co do stosów... Już jak grałem z kumplami to wyrazili podobną opinię jak Pikopl. Że w tej chwili nie ma jakiejś istotnej korzyści z tworzenia stosów. Dlatego na własne potrzeby zmodyfikowaliśmy zasady i gramy w ten sposób, że w przypadku walki kontrę mogą wyprowadzać tylko jednostki ze stosu. Jednostki z sąsiednich pół nie kontratakują. (Temat był już poruszany w tym wątku). Według naszych odczuć tak gra się lepiej.
Co do bonusów od pozycji ataku, nie jetem przekonany, gdyż skomplikuje to znacząco rozgrywkę.

A tak odbiegając od tematu to według mnie, kopa powinny dostać bombowce. W tym momencie cena ich użycia jest nieproporcjnalna do możliwych korzyści.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niedzwiedz91 dnia Pią 17:14, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:12, 09 Sty 2015    Temat postu:

voytech napisał:
To nawet lepiej do spamiętania. Za każde pole odstępu jest +1.
Czyli 0 pól odstępu - bez bonusu.
1 pole +1.
2 pola +2.



Wtedy trzeba by zmienić zasady korzystania z radia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niedzwiedz91 dnia Pią 17:12, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:38, 09 Sty 2015    Temat postu:

Bonusy są taktycznie uzasadnione, ale nadal uważam że zwykły gracz (nie-entuzjasta wojskowości) nie ogarnie.

Co do kontrataków, żeby zasady WSZYSTKICH jednostek były takie same, dozwolony w turze jest jeden atak i jedna obrona/kontra na każdą jednostkę. Bo pasuje to też do samolotów, etc. etc. i jest uniwersalne.

Co do rzek. Piechota może się 'bić' przez rzekę, pamiętajmy że karta piechoty to tylko pewne wyobrażenie, odzwierciedla siłę bojową pewnej grupy wojsk piechoty, np. dywizji czy korpusu, a w nich organicznie SĄ działa, środki przeprawowe i tak dalej. Więc można atakować przez rzekę, ale atak ten jest słabszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:33, 09 Sty 2015    Temat postu:

Cytat:
Bonusy są taktycznie uzasadnione, ale nadal uważam że zwykły gracz (nie-entuzjasta wojskowości) nie ogarnie.

Dokładnie o to mi chodziło.
Cytat:
Co do kontrataków, żeby zasady WSZYSTKICH jednostek były takie same, dozwolony w turze jest jeden atak i jedna obrona/kontra na każdą jednostkę. Bo pasuje to też do samolotów, etc. etc. i jest uniwersalne.

Rozumiem obecne zasady Panie. Tylko chciałem przez to powiedzieć to co mówił Pikopl. Kumple zarzucali (i w sumie to się z tym zgadzam), że nie było jakiejś wymiernej korzyści z tworzenia stosów, więc na własne potrzeby wprowadziliśmy taką zasadę. Że jeżeli w sąsiedztwie mojego stosu leżą 3 takowe i jeśli ja atakuję jeden z nich (lub jednostkę z tego stosu) to kontrę mogą wyprowadzać jednostki tylko z tego stosu. Ale mówię to są tylko moje subiektywne odczucia.

Cytat:
np. dywizji czy korpusu, a w nich organicznie SĄ działa, środki przeprawowe i tak dalej.


Widzisz Grzechotniku (mam nadzieję że Cię nie uraziłem w ten sposób Smile) ja jestem drobiazgowym człowiekiem i nie piszę tego ze złośliwości, ale w takim razie po co jest ekwipunek skoro jest z definicji w piechocie. A z kolei jeśliby piechota próbowała przeprawić się przez rzekę to została by wybita jak kaczki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niedzwiedz91 dnia Pią 21:33, 09 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pikopl




Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:51, 12 Sty 2015    Temat postu:

niedzwiedz91 napisał:
voytech napisał:
To nawet lepiej do spamiętania. Za każde pole odstępu jest +1.
Czyli 0 pól odstępu - bez bonusu.
1 pole +1.
2 pola +2.

Wtedy trzeba by zmienić zasady korzystania z radia.

Radio nie ma tu znaczenia. Zasady dotyczące jego użycia się nie zmieniają. Jeżeli jednostki nie mają radia, to nie mogą atakować wspólnie i nie otrzymuję premii za atak z flanki. Jeżeli mają (każda radio + przynajmniej 1 mikrofon), to mogą wspólnie zaatakować i otrzymać w.w. bonus uzależniony od ilości pól dzielących skrajne jednostki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:30, 12 Sty 2015    Temat postu:

Rozumiem. Chodzi tylko o to że do tej pory aby posługiwać się radiem, trzeba było sąsiadować z sobą na mapie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pikopl




Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:57, 12 Sty 2015    Temat postu:

Wnioski po rozegraniu 2 bitew (Fall Gelb) z nowymi zasadami, t.j.:
1) -1 do ataku dla każdej jednostki atakującej przez rzekę
2) +1 lub +2 za atak z dwóch stron
3) obowiązkowe rozdzielenie ataku na jednostki w stosie (minimum 1 punkt ataku na każdą)

ad1) Super. Teraz rzeki nie są wyłącznie ozdobnikiem i "spowalniaczem", a nabrały strategicznego znaczenia (ja wcześniej grałem bez jakiegokolwiek bonusu do obrony/ataku). Kara -1 do ataku dla każdej atakującej jednostki, w stosunku do +1 do obrony broniącej, wydaje mi się rozsądniejszy. Zwiększa siłę bonusu oraz powoduje częstsze angażowanie w ataku artylerii i lotnictwa, które kary do ataku nie otrzymują.
Podczas gry nie dochodziło już do absurdalnych, zakończonych powodzeniem ataków przez rzekę 2-3 wozami pancernymi. Do operacji tej potrzebne były jednostki lepiej wyposażone w działa i dodatkowy sprzęt (z większą pulą ataku, najlepiej ze wsparciem lotniczym), a w miarę możliwości każdy starał się uchwycić jakieś przyczółki po drugiej stronie rzeki. Jednostki, którym udało się przeprawić rzez rzekę zwiększały swoją siłę ataku, ale ryzykowały, że zanim jej użyją, przeciwnik zechce zlikwidować przyczółek. Tak jak na prawdziwej wojnie. Dla mnie ++.

ad2) Bonus się sprawdza. W miarę możliwości, każdy starał się podczas rozgrywki doprowadzać do ataku z dwóch stron jako, że dawał on dodatkową przewagę nad broniącym. Bonus ten częściowo równoważy karę za atak przez rzekę (premii dla broniącego). Dla mnie ++.

ad3) Zasada ta nie zmienia diametralnie gry, ale daje dodatkową motywację do łączenia wojsk w stosy. Jednostki ze słabą defensywą, będące w stosie, nie giną już w większości samobójczych ataków słabych jednostek. Piechota doposażona we wspaniały i drogi ekwipunek nie ginie tak szybko, gdy znajduje się w parze z jednostką pancerną. Dla mnie również zmiana na +.

A jak nowe zasady sprawdziły się u Was? Żeby nie było, że sam siebie chwalę :p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pikopl dnia Pon 13:20, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin