Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podręcznik twórcy v0.4.3.20140813
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:17, 19 Lis 2013    Temat postu: Podręcznik twórcy v0.4.3.20140813

W tym temacie zawarte są wszystkie informacje, jak zamienić fizyczne parametry pojazdów na współczynniki zapisane na kartach.

[link widoczny dla zalogowanych]

v0.4.3.20140813


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pon 14:38, 20 Paź 2014, w całości zmieniany 15 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerpentSierp




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:14, 29 Lis 2013    Temat postu:

Na jakiej podstawie będziesz wyliczać parametry ataku u myśliwców?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:21, 29 Lis 2013    Temat postu:

W międzyczasie opracowałem wstępną formułę. Nie wiem czy jest dobra, bo nie wiem, czy np. karabin 12,7 mm jest tak samo dobry jak dwa 7,62 czy jak 3 7,62 czy jeszcze inaczej. Obecna formuła wygląda tak:

(kaliber^2*ilość)/500

Czyli np.
Bf 109D
8x7,62
8*7,62^2= 501,81
Atak: 1

Bf 109K
2x13+2x15+1x30
2*13^2+2*15^2+1*30^2=1688
Atak: 3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerpentSierp




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:25, 29 Lis 2013    Temat postu:

No ok, tylko pozostaje jeszcze jeden problem.

Przykładowo Bf 109 był znacznie lepszym myśliwcem w walce niż eskortowy Bf 110 mimo iż ten drugi miał lepsze uzbrojenie.

Proponuje podział myśliwców na dwie klasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:27, 29 Lis 2013    Temat postu:

Dlaczego był lepszym? Co na to wpływało? Czy to coś jest policzalne i czy można z tego zrobić jakiś parametr, bądź uwzględnić przy obliczaniu Ataku?
Co by dawała 2 klasa myśliwców?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SturmWaffenKrasnalen




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:09, 29 Lis 2013    Temat postu:

ja ogólnie zastanowiłbym się poważnie nad wprowadzeniem kości jak K100 K20 K4 K6 K10 K8 do gry dają sporo możliwości jeśli chodzi o mechanikę i wyliczanie skuteczności ostrzału obrony czy nawet szczęścia kanciarka połączona z rzutami może wydawać się skomplikowana lecz na dłuższą metę daje znacznie więcej możliwości

nocny nalot na fabryki amunicyjne przedział na powodzenia na kości K10
1-3 niepowodzenie 4-8 zatrzymanie produkcji 9-10 zniszczenie celu
etc

do tego dochodzą możliwości wczucia się w walkę bo rzucasz za morale jednostek wiadomo że każda np ma swój własny współczynnik i np wygląda to tak
odziały ss mają bazowo 3 punktów morale odziały np Ruskie mają ich tylko 1 ale wiadomo jest ich więcej
więc rzucamy kością k4 tak zwaną piramidką za bonus do morale
powiedzmy że Rosjanom wypada 3 więc 3+1=4 plus +1 od każdego dodatkowego udziału
Niemcom wypada 2 3+2=5
Ruskich kart symbolizujących oddziały było 3 Niemieckich tylko jedna ale mieli wsparcie np artyleri więc niemcy tracą inciatywę i muszą się wycofać tutaj są rzuty od obrażeń jak i zdolności obronnych danych jednostek czyli rosjanie mają premię do obrażeń do wycofujących się Niemców której wartości trzeba poustalać i zadają im spore straty ale np wyciągamy kartę manewru dla Niemców że uciekają pod osłoną ognia swojej artylerii
i negujemy bonus do zadawanych strat od Rosjan

do tego dochodzą bonusy jak plusy do obrony postawienie jednostki na karcie losowej czyli np losujemy kartę z oddzielnej wspólnej kupki gdzie znajdują się karty wrzucone przed obu graczy jak ktoś chce być złośliwy ale to broń obusieczna ładuje same karty jak pole minowe otwarty teren czy np atak partyzantów ale też mogą znajdywać się tam karty jak ruiny
czy las albo przyjazna wieś które dają bonusy do morale czy obronny
można też umieścić karty jak obóz koncentracyjny czy wyniszczona wieś
które minusują ci morale

oczywiście nie chce wprowadzać chaosu swoimi koncepcjami na karciankę lecz może coś z tego cię zainteresuje i wpadnie ci do głowy jakiś pomysł który uzupełni twoją mechanikę ja ogólnie jestem fanatykiem realizmu w grach i wyśrubowanego poziomu trudności więc mam sporo skrzywień Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SturmWaffenKrasnalen dnia Pią 15:22, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barnof




Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:12, 29 Lis 2013    Temat postu:

voytech napisał:
Dlaczego był lepszym? Co na to wpływało? Czy to coś jest policzalne i czy można z tego zrobić jakiś parametr, bądź uwzględnić przy obliczaniu Ataku?
Co by dawała 2 klasa myśliwców?


Byl szybszy, zwrotniejszy, odporniejszy na uszkodzenia. Bf-110 przerobili pozniej na nocny mysliwiec i bylo troche lepiej.
Trzeba by te parametry uwzglednic przy samolotach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcionoss




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:50, 29 Lis 2013    Temat postu:

O kościach pisałem coś na YT. Ogólnie mając dwie kości największe prawdopodobieństwo układa się od wartości 7 (szansa 6/36) do wartości 2 i 12 których prawdopodobieństwo wyrzucenia wynosi 1/36. Widełki można robić właśnie na dwóch kościach lub na jednej w zależności od akcji.

To już w ogóle jak się zmieści w mechanice gry i poukłada w zasadach komplikuje rozgrywkę. Będzie trzeba myśleć powoli nad jednym pomysłem i powoli i dokładnie wprowadzać go do gry jeżeli jest dobry. W przypadku gdy burzyłby mechanikę albo trzeba będzie wymyślić coś co może temu przeciwdziałać albo zrezygnować.
Też jestem za wyśrubowanym poziomem trudności, ale zdaję sobie sprawę z trudności realizacji niektórych pomysłów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerpentSierp




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:52, 29 Lis 2013    Temat postu:

voytech napisał:
Dlaczego był lepszym? Co na to wpływało? Czy to coś jest policzalne i czy można z tego zrobić jakiś parametr, bądź uwzględnić przy obliczaniu Ataku?
Co by dawała 2 klasa myśliwców?


No nie wiem, karta Myśliwiec Eskortujący dawałaby premię do obrony bombowcom? Poza tym można byłoby jej używać jako normalna kartę myśliwca ale z gorszymi parametrami od myśliwca przechwytującego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:22, 29 Lis 2013    Temat postu:



Ha! Podoba mi się!
Przy parametrach umieszczonych przy lewej krawędzi też można stackować, tylko horyzontalnie, a nie wertykalnie.
Widziałbym jeszcze ikonę typu pojazdu (chociaż niekoniecznie), ale za to lata użytkowania muszą być wyeksponowane, żeby łatwo można było sortować wymieszane karty, bądź pod jakiś scenariusz.

SerpentSierp napisał:
voytech napisał:
Dlaczego był lepszym? Co na to wpływało? Czy to coś jest policzalne i czy można z tego zrobić jakiś parametr, bądź uwzględnić przy obliczaniu Ataku?
Co by dawała 2 klasa myśliwców?


No nie wiem, karta Myśliwiec Eskortujący dawałaby premię do obrony bombowcom? Poza tym można byłoby jej używać jako normalna kartę myśliwca ale z gorszymi parametrami od myśliwca przechwytującego.


No dobrze, tylko wg. obecnych założeń, rolą myśliwców jest walka z bombowcami i szturmowcami. Więc, czy oprócz innej wartości ataku, byłoby jakieś rozróżnienie oprócz nazwy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pią 19:24, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerpentSierp




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:26, 29 Lis 2013    Temat postu:

Cytat:
No dobrze, tylko wg. obecnych założeń, rolą myśliwców jest walka z bombowcami i szturmowcami. Więc, czy oprócz innej wartości ataku, byłoby jakieś rozróżnienie oprócz nazwy?


Mniejszy atak przeciw samolotom, więcej punktów obrony.

Cytat:

Przy parametrach umieszczonych przy lewej krawędzi też można stackować, tylko horyzontalnie, a nie wertykalnie.
Widziałbym jeszcze ikonę typu pojazdu (chociaż niekoniecznie), ale za to lata użytkowania muszą być wyeksponowane, żeby łatwo można było sortować wymieszane karty, bądź pod jakiś scenariusz.


Ok, te punkty i tak miałem poprawić. Co do daty, też będzie przesunięta.

Nie wiem jak z oznaczeniami typu, może jakieś literki lub figury geometryczne?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SerpentSierp dnia Pią 19:28, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:43, 29 Lis 2013    Temat postu:

Hmmm, czyli jeden rodzaj myśliwców używany wyłącznie, gdy przeciwnik wystawi bombowce/szturmowce (do ich zwalczania), a drugi jw. oraz dodatkowo wystawiany razem z własnymi bombowcami/szturmowcami (do wspierania obrony)?
Załóżmy, że wystawiam bombowca z Obroną 2, przeciwnik broni się myśliwcem z Atakiem 3. Każdy z nas może dodać ile chce zasobów, ale ja dodatkowo mogę zagrać myśliwca eskortującego z Obroną 2, przez co moja sumaryczna Obrona wynosi 4, a przeciwnika 2 i dopiero wtedy wydajemy zasoby?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerpentSierp




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:45, 29 Lis 2013    Temat postu:

Ta, eskorta dodawała by premie (tak jak różne bonusy w innych grach) dopiero potem dodawałoby się zasoby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:49, 29 Lis 2013    Temat postu:

No i gitara.
Pytanie tylko, jak wyliczyć parametr Obrony dla takiego myśliwca?

Obecna formuła dla bombowców/szturmowców wygląda tak:

Atak: ilość przenoszonych bomb [kg]/500

Przykład:
He 111 - 2440kg = 5 Ataku
Ił-2 - 50 kg = 0 Ataku

Obrona: wyliczana podobnie jak Atak dla Myśliwca (czyli suma iloczynów karabinów i kwadratu kalibru).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SerpentSierp




Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:56, 29 Lis 2013    Temat postu:

Może w zależności od roku produkcji dodawało/odejmowało by się modyfikatory.

Taki schemat:

39'
Obrona + 1 (bonus od roku)
Atak x - 6 (kara od roku)

40'
Obrona x + 2
Atak x - 5

41'
Obrona x + 3
Atak x - 4

42'
Obrona x + 4
Atak x - 3

43'
Obrona x + 5
Atak x - 2

44'
Obrona x + 6
Atak x - 1

45'
Obrona x + 7
Atak x + 0

I dalej dla 44' i 45' roku te same modyfikatory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin