Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Broń przeciwpiechotna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:53, 07 Paź 2014    Temat postu: Broń przeciwpiechotna

Ponieważ ekwipunek - broń przeciwpiechotna nie działa na pojazdy, a wyłącznie na piechotę, nie ma konieczności aby w ten sam sposób obliczać jego parametry, jak pojazdów.

Generalnie największy wpływ na Atak przeciw pojazdom ma penetracja danej broni na dystansie 500 m.

Co by miało wpływać na Atak przeciw piechocie?
Kaliber?
Szybkostrzelność?
Zasięg?
Atak piechoty mieści się w skali 1-5. Średnio (i typowo) 3.
Obrona=Atak-1.
Jaka skala ataku dla broni ppiech?

Jaki algorytm?

Czy broń ppiech miałaby również zwiększać obronę? Przeciw wszystkim? Przeciw piechocie?

I wojna światowa pokazała, że jeden ckm może powstrzymać dowolną ilość piechoty.
Zatem ckm powinien zwiększać obronę. Ale: jak przyjedzie czołg, to ckm można sobie w buty włożyć, aby być wyższym. Czyli ckm nie może zwiększać obrony przeciw dowolnym przeciwnikom. Zatem jedynie ewentualnie przeciw piechocie. I to tylko w obronie.
Można iść inną drogą.
W Cywilizacji IV jest jednostka o nazwie "karabin maszynowy", która ma skill "first strike". Przekładając to na WoT, ekwipunek ckm mógłby mieć umiejętność "pierwsze uderzenie", która działa tylko podczas obrony. Na początku się porównuje Atak broniącego z Obroną atakującego. Jeśli atakujący przeżył, może rzucać na swój Atak. Jeśli nie - to jest martwy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:04, 07 Paź 2014    Temat postu:

http://www.waroftanks.fora.pl/zasady-gry,3/ekwipunek,862-30.html#6868

Moje wypociny, będę kontynuował Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:09, 07 Paź 2014    Temat postu:

Byłem szybszy o minutę Razz

Wyciąg ze Skype moich wynurzeń:

[13:56:17] PawlusSidewinder: tak, widze
[13:56:48] PawlusSidewinder: mysle dalej, stad moje watpliwosci
[13:56:50] PawlusSidewinder: a rkm?
[13:57:03] PawlusSidewinder: dlatego moj pomysl byl na zasadzie:
[13:57:24] PawlusSidewinder: bron typowo ofensywna jak pm (np. suomi) bonus do ataku
[13:57:40] PawlusSidewinder: rkm (mozna uzyc i do ataku i obrony z powodzeniem po rowno atak i obrona
[13:57:44] PawlusSidewinder: ckm, bonus do obrony
[13:58:15] PawlusSidewinder: a co do dzialania tego skilla...
[13:58:55] PawlusSidewinder: Bronie sie - porownujemy moj atak z obrona wroga - przezyl - jego atak z moja obrona - ale ofc rowniez znowu moj atak z jego obrona?
[13:58:58] voytech: obrona to jest zdolnosc do przezycia, ckm oprocz bonusu do obrony musialby dawac bonus do ataku podczas obrony
[13:59:09] PawlusSidewinder: ok, niech daje
[13:59:28] PawlusSidewinder: wlasnie jestem mocno za, tylko jak to wprowadzic nie komplikujac
[13:59:30] voytech: to by byla umiejetnosc "two strikes" a nie "first strike", albo raczej i to i to
[13:59:35] PawlusSidewinder: no wlasnie.
[13:59:58] PawlusSidewinder: bo jest jeszcze jedna rzecz ktora w mechanice bitwy mnie boli
[14:00:05] PawlusSidewinder: wlasnie zdolnosc przezycia
[14:00:36] PawlusSidewinder: co z tego ze mam wielki ogromny atak, skoto piechota na ktorej jest zbudowany ten stos ma obrone 2 i wystarczy gowniany samolot zeby zabic caly stos
[14:00:57] PawlusSidewinder: wiec bardzo mi sie widzi zeby Obrone tez zwiekszac, zwiekszac przezywalnosc stosu
[14:01:32] PawlusSidewinder: teraz moge miec stos 10A 3 O
[14:01:45] PawlusSidewinder: wiadomo ze skasuje wroga jednostke, ale on majac 3 ataku tez mnie zabije!
[14:01:55] PawlusSidewinder: przy odrobinie farta
[14:02:01] voytech: brakuje Zasięgu
[14:02:18] voytech: 88 mogla majac gowniana obrone siec na 2km i dlatego przezywala
[14:02:23] voytech: w grze nie ma zasiegu
[14:02:50] PawlusSidewinder: no niby tak, ale km maja duzy zasieg, ale sztuka polega na dopuszczenia jak najblizej, bo wtedy dopiero sa mordercami
[14:03:11] PawlusSidewinder: pisz, zw
[14:03:12] voytech: dlatego wlasnie podoba mi sie 1st strike, wrog podchodzi, dostaje plombe, jak przezyje to podejdzie blizej i jego krotka 75 mm w shermanie bedzie miala szanse zrobic krzywde
[14:03:36] voytech: a jak nie przezyje, to wlasnie "1st strike" moze byc substytutem zasiegu broni
[14:03:57] voytech: z ckm sie czekalo az piechota podejdzie, zeby wiecej olowiu w nia weszlo, niz na duzy dystans
[14:04:04] voytech: inna taktyka niz przy uzyciu 88
[14:04:05] voytech: ale...
[14:04:37] voytech: ...ale czy 1st strike nie daje nam odpowiedzi na ten problem oraz na problem ekwipunku 88 mm?
[14:05:06] voytech: kiedys myslalem, czy nie wprowadzic zasiegu i dac 88 zasieg=2, ale np w AP oznaczaloby to, ze by strzelaly na kilkaset km....
[14:05:45] voytech: a tutaj mamy eleganckie rozwiazanie, ktore bez wiekszych problemow mozna wszedzie uzyc, dopisujac jeden akapit do instrukcji i modyfikujac zaledwie kilka kart
[14:06:09] voytech: poza tym - regula per scenariusz, jesli sie sprawdzi, moze byc stac sie regula generalna
[14:06:34] voytech: wz bedzie poligonem, mozesz wiec wymyslec co chcesz i jak chcesz, a jak cos bedzie dobre to sie to uczyni zasada ogolna
[14:07:12] voytech: im dluzej o tym mysle, tym bardziej mi sie podoba 1st strike i bylbym za wprowadzeniu wlasnie tego skilla do zasad ogolnych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:28, 07 Paź 2014    Temat postu:

C.d.

[14:14:50] PawlusSidewinder: pomyslalem, nawet cos policzylem szybko
[14:14:56] PawlusSidewinder: i tak, to bedzie dzialac
[14:15:04] PawlusSidewinder: i jak mowisz, nic nie trzeba zmieniac
[14:17:24] voytech: w sensie zadowolnys?
[14:18:17] PawlusSidewinder: jedna rzecz mi sie tylko nie podoba, nazwa Very Happy
[14:18:28] PawlusSidewinder: mowie jak jest;)
[14:18:41] voytech: juz jest zasadzka
[14:18:46] PawlusSidewinder: wolalbym np. pierwsza salwa, bardziej oddaje istote rzeczy
[14:18:58] PawlusSidewinder: lub sciana ognia, bardziej dramatycznie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:28, 07 Paź 2014    Temat postu:

Słowo-klucz: Inicjatywa.

Inicjatywa
Umiejętność, którą można dać ekwipunkowi służącemu do obrony.
Podczas obrony, gracz używający tego ekwipunku może pierwszy wykonać darmowy rzut kośćmi na swój Atak i porównać z Obroną jednostki go atakującej. Jeśli jednostka atakująca jest zniszczona, jej atak nie dochodzi do skutku. Jeśli jednostka atakująca przeżyła, to:
wersja voytecha: może rzucić na swój Atak i porównać z Obroną jednostki broniącej się
wersja PawlusaSidewindera: odbywa się normalna walka, czyli obydwie strony rzucają zarówno na swój Atak jak i Obronę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:43, 07 Paź 2014    Temat postu:

Fajna ta Inicjatywa, im dłużej o niej myślę, bardziej mi się podoba.

wersja Pawlusa jest logiczniejsza, w ogóle jakiś kumaty gość ten Pawlus! Razz ok, jest to duże ułatwienie, ale inaczej na ciul mi ekwipunek obronny który mnie nie broni... A i fear factor jest ważny! Teraz stos 'obronny' nie może być zaatakowany bez ryzyka bezsensownych strat. Wniosek - szukaj gdzie wróg jest słaby i tam próbuj, a nie 'bij w stos, to polecą mu stronk jednostki'.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin