Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ekwipunek
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:16, 11 Sie 2014    Temat postu:

Strzelanie jeśli się nie ruszyła odpada, gdyż przód jest faza ataku, a potem ruchu. I za wyjątkiem czołgów nic co atakowało, nie może się już poruszyć.
Kiedyś już myślałem nad szybkostrzelnością 1/2 tury i wydumałem, że można obracać karty albo kłaść markery. Obracanie kart zostało przejęte przez rozproszenie jednostki. A markery wprowadzałyby do gry markery. Nie wiem, czy nie byłoby za dużo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:53, 11 Sie 2014    Temat postu:

Pewnie by było. Lepiej nerfić tym co jest moim zdaniem, czyli np. astronomicznym kosztem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:54, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Mam pytanie co do ekwipunku. Są karty, na których jest uwzględniony ruch. I tu mam problem, bo nie wiem jak to interpretować. Miałem parę sytuacji i nie wiedziałem jak się usytuować.

1. Niemiecka LeichteInfantrieGeschutze 7,5 cm.
Ma ona ruch jeden. A co, jeśli podłączę ją do piechoty która ma również transport w postaci Sd. Kfz? Czy mam wtedy ruch dwa, jak to zapewnia mi transporter, czy może jestem spowolniony poprzez tą armatę?

2. Niemieckie 3,7 cm. FLAK 18
Ma ruch dwa. Co, jeśli podłączę ją do piechoty? Czyżbym wtedy zapewniał sobie transport dla tej jednostki, czy może po prostu nie wykorzystam pełnego potencjału mobilnego tej armaty p-lot?

Może trochę dziecinne pytania, ale ja nie mogłem dojść do ostatecznego wniosku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:07, 20 Wrz 2014    Temat postu:

HA! Pytania są dobre!

Co do 2., to zasada mówi że stos jest tak wolny jak najwolniejsza jednostka (czyli piechota, która ma 1, pech).

Ale 1 jest trudniejsze. OK, można zastosować tą samą regułę, ale... Czy działa dodawane w Ekwipunku w ogóle muszą mieć Ruch? Wtedy kusi by dawać ciągniki, a to więcej kart, większy stos, etc. Więc może Ruchem obdarzać tylko Piechotę, Czołgi i Niszczyciele oraz Transport, a działa 'jeżdżą' razem z piechotą?Wink co na to V? Wink

A może tak: piechota ma 1, działo plot 2. Ruch to 1 (bo piechota). Ale GDYBY kiedyś dodać ciężarówkę która ma Ruch = 3, to Ruch Stosu = 2 (bo ciężarówka daje dopalacz, ale działo plot spowalnia całość). Wtedy istnienie parametru Ruch przy działach ekwipunkowych ma głęboki sens;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:12, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Czyli 2 sytuacja jest w miarę prosto wyjaśniona.

Zgadzam się z tobą, że armata p-lot mogłaby potencjalnie ograniczyć ruch stosu. Ale zastąpmy p-lot np. lekką armatą piechoty, która ma ruch jeden. Moim zdaniem to zaczyna tracić sens. Piechota, która dostaje ciężarówkę, porusza się tak samo jak wcześniej, bo tak mocno spowalnia ją armata, którą można by teoretycznie podczepić.

Voytechu, wzywam cię! Oświeć nas swoją mądrością Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:32, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Gdy obliczałem ruch dla ekwipunku bazowałem na pojazdach, które go ciągnęły. Na stronie
[link widoczny dla zalogowanych] jest np. napisane, że 75 mm miała trakcję konną. Stąd Ruch = 1 i nie ma oznaczenia kołowy ani gąsienicowy.
Natomiast PaK 3,7 cm [link widoczny dla zalogowanych] dostał trakcję motorową i stąd Ruch = 2.

Jak Pawlus napisał, stos ma tyle ruchu, ile najwolniejsza jednostka wchodząca w jego skład.
Można oczywiście kombinować
piechota 1
ciężarówka 3
ekwipunek 2

Daje nam stos o ruchu 2.
Taka jest koncepcja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:09, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Ok, dziękuję za wyjaśnienie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:27, 21 Wrz 2014    Temat postu:

A, czyli brałeś koniki i ciągniki że tak się wyrażę 'w nawiasie', podczas obliczeń. To raczej wykluczy wątpliwości. Bo na logikę piechota(1) + ciężarówka(3) = piechota(3). Każdy 'nowy' w grze powinien załapać, my się tu trochę doktoryzujemy, wiadomo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:54, 07 Paź 2014    Temat postu:

rezultat pogadanki z V.

Zastanowiło mnie, że mamy trzy różne rodzaje ekwipunku przeciw trzem różnym rodzajom broni.

Ekwipunek ppanc.
Ekwipunek plot.
Ekwipunek p. piechocie

O ile pierwszy i drugi najczęściej sprowadza się do jakiejś armaty czy czegoś podobnego (wtedy liczy się penetracja, kaliber i niewiele więcej...) to trzeci jest bardzo różnorodny.

Ba, nawet podobne na papierze 'urządzenia' bardzo się od siebie różniły w działaniu. Przykład:
ckm z I wojny swiatowej, kal. 7.62mm (po co więcej? Człowiek jest miękki, chromolić penetracje i inne machinacje...), według aktualnych założeń (pena) ma atak +1. No dobrze, ale...

Najlepszy (umówmy się, dla dobra przykładu...) ckm II wojny, niemiecki MG-42, zupełnie inna para butów, DUŻO lepsza broń, ale kal. 7.92 to nadal... Atak +1. Chciałbym jakoś to zmienić.

I tak [ekwipunek - broń p.piechocie] nie wpływa na inne rodzaje wojsk, więc dlaczego by nie zrobić osobnych zasad tworzenia statystyk dla niego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:14, 09 Paź 2014    Temat postu:

Które armaty charakteryzowały się podobnym zasięgiem (lub lepszym) jak niemiecka 88?
Chciałbym im dać umiejętność Inicjatywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:25, 09 Paź 2014    Temat postu:

Eee. 88 była najlepsza. Ale Inicjatywę można dać każdej artylerii defensywnej, czytaj - strzelającej ogniem płaskim. Wszelkie długolufowe armaty polowe, choćby 76.2 mm radziecka, ta co ją Niemcy zdobywali i używali. Działa naprawdę dużego kalibru, 150-152-155mm najczęściej występowały jako artyleria korpuśna/armijna czy u Ruskiego OND chyba z zasady powinna mieć ten skill.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:32, 09 Paź 2014    Temat postu:

Dobrze, dobrze, ale jakim czołgom również? Takim, które mogły zniszczyć wrogi czołg, samemu będąc poza zasięgiem skutecznego ognia.

88L/56
88L/71
75L/70?
17-pdr?
Innym?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:41, 09 Paź 2014    Temat postu:

Nie znam się aż tak na armatach czołgowych. te tutaj są oczywiście najważniejsze. Ale...

Przemyślenie: Niemcy stosowali w Marderach wspomnianą ruską 76.2 pod swoją nazwą... ale jako TD Mardery mają już umiejętność Zasadzka. Więc Zasadzka plus Inicjatywa dla niektórych TD? Choćby Ferdzisława, który od Kurska się będzie pojawiać?Wink mocne, ale może być.

Wszystkie armaty AT powinny mieć w takim razie Inicjatywę w razie ataku czołgów.

W zamkniętych warunkach scenariusza też można to dać. Tzn. generalnie działo 5cm L/60 albo ruska czolgowa 45mm z BT może nie budzić grozy, ale przeciw odpowiednio słabym wrogom miała przewagę jak 88 L/56 przeciw Shermanom z krótkimi lufkami... wniosek: modelowanie Inicjatywy per scenariusz też mile widziane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:01, 19 Paź 2014    Temat postu:

Ciekawostka. W podręczniku twórcy w tabeli ataku dział, 150 mm ma 4, 152 ma 5, a 155 znowu 4 Smile rozumiem że ma być:

150: 4
152: 5
155: 5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:26, 19 Paź 2014    Temat postu:

Nie. Ma być jak jest.
Czy chociaż raz czytałeś tego linka o artylerii, którego podsyłałem?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin