Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1939 Fall Weiss (gotowy)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Scenariusze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:47, 27 Wrz 2014    Temat postu:

HAHA, świetnie się czyta!! Rewelacja! Rozwiązanie z większą ilością zasobów na start brzmi świetnie, naprawdę świetnie. W końcu nie zaczyna się wojny od zera, si?

Ja muszę zrobić sprzęt do produkcji kart i doczekam się swego pierwszego FW Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:05, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Ja od siebie bardzo polecam Very Happy . Ale dopiero pierwsza gra także nie popadajmy w entuzjazm. Najpierw trzeba zobaczyć czy nagle Polacy nie zaczną wygrywać za często

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:00, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Voytech mówi że to działa, też grał. Czekam więc na jego obszerniejszy wpis;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:21, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Bardzo ciekawy opis, suru94.
Podczas zeszłego weekendu trzy razy rozegraliśmy Fall Weiss, wszystko wg najnowszych zasad.

Starcie pierwsze.
Polską grał Gorm wspomagany radami przez barnofa. Niemcami grał Miglanc. Ja tylko się przypatrywałem i tłumaczyłem zasady. Uznałem, że skoro i Gorm i Miglanc grają w tę grę pierwszy raz, to pomoc barnofa dla Polski nie zaburzy gry i Miglanc sobie poradzi sam.
Miglanc wystawiał wojska jak przychodziły i od razu posyłał je w bój. Warszawy broniła piechota z ekwipunkiem. Koniec końców co podjeżdżało, to dostawało bęcki i ginęło. Około 15 tury na planszy została jedna jednostka niemiecka i Miglanc poddał partię. Polska wygrała militarnie (!).

Starcie drugie.
Polską Gorm (samemu), Niemcami Garnek. Na początku dałem jedną radę Garnkowi, żeby nie atakował pojedynczo, ale wcześniej koncentrował wojska. Potem już pełniłem wyłącznie funkcję Podręcznika Gracza w formie audio. Garnek posłuchał rady. Dużo kart discardował (!), nawet bardzo dobre, pomimo mojej sugestii, że generał "twoja i wroga jednostka ginie" jest bardzo wartościowy, to też go odrzucił.
9 września zajął Warszawę, Polsce zostały na planszy niedobitki i nie miała szans na sukces. Gorm poddał partię. Niemcy odnieśli brilliant victory.

Starcie trzecie.
Gorm Polską, Garnek Niemcami.
Sytuacja z grubsza się powtórzyła. Czyli ok. 9 tury Niemcy zajęli Warszawę, z tym, że było to purrysowe zwycięstwo. Polska w następnej turze odbiła swoją stolicą i zniszczyła większość niemieckich wojsk, ale również ponosząc ciężkie straty. Czyli w zasadzie scenariusz zatoczył koło i po 10 turach sytuacja wyglądała z grubsza, jak na początku gry. Gra została przerwana.

Wspólne uwagi wszystkich grających:
-lotnictwo jest zbyt drogie, przez co jest bardzo rzadko używane

Gorm & Miglanc:
-wyrzucić lotnictwo i artylerię z gry, niech funkcjonują wyłącznie jako support spoza mapy na zasadzie, że płacisz za wsparcie zasobami i dostajesz kilka kości więcej

Miglanc:
-scenariusz jest niezbalansowany, Polska jest OP

Garnek przedstawił najwięcej uwag, ale dotyczą wielu aspektów gry, więc je porozrzucam po odpowiednich tematach. Co do FW jako takiego nie miał uwag.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:01, 05 Paź 2014    Temat postu:

Wydaje mi się że ciągle brakuje balansu. Dzisiaj rozegraliśmy grę po raz kolejny. Ja Niemcami, brat Polakami. Przepraszam z góry za tak zwięzły post, ale nie mam za bardzo ochoty.

A więc, Polacy odpuścili walki graniczne i ufortyfikowali się na linii Modlin-Warszawa. Niemcy mieli totalnie paskudne kraty (1 czołg na start). Co postanowiłem zrobić? Odpuściłem Królewiec, chciałem go wykorzystać później jako źródło posiłków. Po oczekiwaniu na jednostki i przygotowywaniu się, w końcu ruszyłem do ataku. Zająłem Warszawę w 25 turze. Od tej pory Polacy rozpoczęli intensywne działania dyplomatyczne. Nie udało mi się, Polacy wytrzymali do 36 tury. To było trochę chamskie zwycięstwo, bo na jego słabe jednostki (pociąg pancerny, piechota rezerwowa, renault FT-17 ze Stoklasą) ja miałem dwa oddziały Wehrmacht Erstewelle z porządnym ekwipunkiem p-panc oraz dwa pz. II ausf. D/E/F/G z jednym asem pancernym. Z ciekawości zrobiliśmy survival. Wytrzymałby maks. do 39 tury, w sumie podobnie jak ja w poprzedniej rozgrywce.

Polacy po raz kolejni wygrali dzięki czasowi.

Moje pomysły? Rozmawiałem intensywnie z bratem. Nie mamy pomysłu. Zastanawiamy się jedynie, czy intensywniejsze wykorzystanie lotnictwa nie przechyliłoby szali zwycięstwa na stronę Niemiec.

Co zamierzam zrobić w następnej rozgrywce? Pozostawiam zasady tak jak jest i wprowadzam rebalans lotnictwa wg Pawlusa. Zobaczymy czy wpłynie to w jakikolwiek sposób na rozgrywkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:39, 05 Paź 2014    Temat postu:

Rebalans pomaga, moim zdaniem. Przy przewadze Niemców w powietrzu powinno być lepiej, w FG użyłem myśliwców, ale zanim miałem na to kasę szwagier mnie klepał Ju87 bo mu szybko wylosowało z decka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:58, 06 Paź 2014    Temat postu:

I ja rozegrałem swoją pierwszą Kampanię Wrześniową. Na wstępie powiem że gra powala na kolana (to takie wojenne szachy), mi i moim kumplom się bardzo spodobała. Na początku trochę trudności sprawiło ogarnięcie lotnictwa ale z czasem się przyzwyczailiśmy.
Będę pisał ogólnikowo bo nie pamiętam szczegółów. Graliśmy według ostatnich zmian czyli zasoby na początek i 1 tura z wystawianiem jednostek w dowolnym miejscu. Ogólnie bitwa był prowadzona na 3 tempa:
- Najpierw musiałem poradzić sobie ze stosem (Wehrmacht, Pz3 albo Pz4 i as pancerny) który atakował z Prus, nie miałem żadnej jednostki która mogła by się równać z tym stosem więc Dziechciarz załatwił sprawę. Później długo nic - marsz Niemiec na Warszawę i przygotowywanie obrony w Warszawie i jej okolicach.
- Drugie starcie to bitwa o stolicę. Warszawa została obroniona (obrona trwała około 4 tury, mniej więcej teraz był 17 września i kontrolowałem większość miast) ale straciłem wszystkie jednostki co poskutkowało tym, że w niedługim czasie miasto zostało zajęte. Ja w międzyczasie wystawiłem na lotnisko PZL-11c ze Skalskim i uzbierałem trochę kasiurki. Od tego czasu przyspieszałem turę za zasoby, szybko nadszedł 22 września i nadal kontrolowałem większość kraju.
- Postawiłem wszystko na jedną kartę i postanowiłem wykończyć jego jednostki (nie było ich dużo) myśliwcem, doszedłem do wniosku że jak je zniszczę to nie zdążą zająć linii 11 przed upływem 36 tury. W tym momencie szczęście mnie opuściło i mając dużą przewagę w ataku nad jednostkami naziemnymi wrogaa przegrałem 3 z 3 starć i Niemcy zajęły Brześć, Grodno i Lwów gdzieś około 28 tury.

Podsumowując gra wciąga, w jeden wieczór rozegraliśmy 4 partie. Co ja mogę powiedzieć:
- Na początku lotnictwo jest trudno ogarnąć ale za to jego działanie jest bardzo dobrze przemyślane.
- Jest stosunkiwo rzadko wykorzystywane ale przy odrobinie szczęścia oddaje nieocenione zasługi.
- Pomysł voytecha z zasobami początkowymi i wystawianiem jednostek w Prusach (aczkolwiek tylko w 1 turze, w późniejszych turach wg mnie tylko jeden raz i tylko piechota może startować z Prus) jest bardzo dobry czyni rozgrywkę bardziej dynamiczną.
- Co bym ja mógł jeszcze zasugerować to zmniejszyć Prusy o pole E9 (pokusiłbym się nawet o E8.). Dlaczego? Dlatego, że nie zmienia to znacznie zgodności mapy z oryginałem a zmniejsza możliwości okrążenia przez Niemców w początkowej fazie bitwy.

PS. Mam jeszcze jedno pytanie. Może i jestem debilem i nie doczytałem ale co to jet umiejętność "Mały kaliber"?

PS2. Może i jestem mega debilem i znów nie doczytałem ale nie wiem co dzieje się w przypadku gdy w Warszwie/Modlinie stoi stos czołg/samochód+piechota+ewentualnie ekwipunek. Czy Warszawa daje bonus do obrony stosowi i dzielimy bonus według uznania na czołg/samochód i piechotę czy bonus jest zarówno dla czołgu/samochodu pancernego jak i dla piechoty.

PS3. Rozumiem, że jeśli Modlin/Warszawa daje bezpośrednio bonus do obrony, to nie daje jeszcze oprócz tego +1 dla piechoty tak jak jest to "default'owo" ustalone?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niedzwiedz91 dnia Pon 2:48, 06 Paź 2014, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:13, 06 Paź 2014    Temat postu:

Moje doznania co do 'kozackości' gry są takie same Very Happy cieszę się że lotnictwo jakoś działa, trochę maczałem w nim palce. A graliście już na nowych, obniżonych kosztach jak rozumiem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:26, 06 Paź 2014    Temat postu:

niedzwiedz91 napisał:
Na wstępie powiem że gra powala na kolana (to takie wojenne szachy), mi i moim kumplom się bardzo spodobała.


Very Happy

niedzwiedz91 napisał:
Podsumowując gra wciąga, w jeden wieczór rozegraliśmy 4 partie. Co ja mogę powiedzieć:


Powiedz, czy ile razy wygrali Niemcy, a ile Polacy (jeśli w ogóle) i czy scenariusz jest w miarę zbalansowany, a jeśli nie, to dlaczego?

niedzwiedz91 napisał:
- Co bym ja mógł jeszcze zasugerować to zmniejszyć Prusy o pole E9 (pokusiłbym się nawet o E8.). Dlaczego? Dlatego, że nie zmienia to znacznie zgodności mapy z oryginałem a zmniejsza możliwości okrążenia przez Niemców w początkowej fazie bitwy.

Popatrzę.
W Prusach można wystawić w sumie 3 jednostki w czasie gry.

niedzwiedz91 napisał:

PS. Mam jeszcze jedno pytanie. Może i jestem debilem i nie doczytałem ale co to jet umiejętność "Mały kaliber"?

Sukces przy wyrzuceniu tylko 5 i 6, zamiast jak zwykle 4, 5 i 6.

niedzwiedz91 napisał:

PS2. Może i jestem mega debilem i znów nie doczytałem ale nie wiem co dzieje się w przypadku gdy w Warszwie/Modlinie stoi stos czołg/samochód+piechota+ewentualnie ekwipunek. Czy Warszawa daje bonus do obrony stosowi i dzielimy bonus według uznania na czołg/samochód i piechotę czy bonus jest zarówno dla czołgu/samochodu pancernego jak i dla piechoty.

Każda karta ma bonus do Obrony.

niedzwiedz91 napisał:

PS3. Rozumiem, że jeśli Modlin/Warszawa daje bezpośrednio bonus do obrony, to nie daje jeszcze oprócz tego +1 dla piechoty tak jak jest to "default'owo" ustalone?

Chodzi o umiejętność walki w mieście?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:23, 06 Paź 2014    Temat postu:

To ja bym miał jeszcze pytanie. Są karty taktyki i dowódców, które dają bonus do obrony, niezależnie od typu jednostki. Czy bonus dotyczy jednej, wybranej jednostki, czy stosu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:39, 06 Paź 2014    Temat postu:

Ja to brałem na logikę, jak jest napisane 'jednostka' to tylko jedna jednostka (oczywiście ekwipunek z piechotą i tak samo as z czołgiem razem idą do piachu). Jak stos albo jednostka/stos to wiadomo, wszystko. Podaj konkretny przykład?...


Insze pytanie do V: jeśli obok ginącego asa jest czołg może on 'przeskoczyć' na niego, ratując się od zgonu. Czy piechota może oddawać sobie ekwipunek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2542
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:19, 06 Paź 2014    Temat postu:

Nie może.
Może w fazie ruchu przejść z jednego pojazdu do innego, jeśli znajdują się obok siebie (tak, jakby as pancerny miał 1 punkt ruchu, ale musiał zakończyć ruch na polu z pojazdem). Nie może tego zrobić w trakcie bitwy. Gwardia (as pancerny) umiera, ale się nie poddaje.

Przekazywanie ekwipunku - nie myślałem nad tym, ale niby czemu nie? na podobnych zasadach co przechodzenie asów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:25, 06 Paź 2014    Temat postu:

No właśnie. Ale tylko w fazie ruchu. Nie w wypadku śmierci, peszek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:28, 06 Paź 2014    Temat postu:

@Pawlus
Cytat:
A graliście już na nowych, obniżonych kosztach jak rozumiem?

Tak. I myślę że nie ma sensu już przy nich nic grzebać. Są na tyle drogie że nie da się latać nimi bez przerwy i tyrać przeciwnika ale też wystarczająco tanie żeby np. przez 2 tury uzbierać kasiurkę na ich wykorzystanie.

@voytech
Cytat:
Powiedz, czy ile razy wygrali Niemcy, a ile Polacy (jeśli w ogóle) i czy scenariusz jest w miarę zbalansowany, a jeśli nie, to dlaczego?

Dzisiaj zagraliśmy kolejne 4 partie czyli w sumie 8. Z tym że za miarodajne można uznać 5. Polska wygrała 1 raz i kolejny jeden raz była blisko wygranej ale zawiódł RNG. Według mnie jeszcze trochę brakuje balansu. Głównym mankamentem są Prusy, dlatego próbowałbym je zmniejszyć i ograniczyć możliwość wystawienia tam jednostek np. do 5 tury (my uzgodniliśmy że można tylko w 1 turze). Przykładowo: Kumpel wystawił stos na E8 a ja R-35 na D9 albo D10, myślałem że będzie mnie okrążał, a tu nagle myk i już był pod Warszawą następna tura znowu myk do Warszawy. Do 13 tury próbowałem odbić Warszawę, nie udało się, do tego czasu zdążyło się nagromadzić dużo Niemieckiego wojska i poddałem partię. Z kolei we wcześniejszej partii zrobił identycznie, za to ja obstawiłem Warszawę, a on wtedy zaszedł mnie od tyłu.

Często też brakowało mi zasobów chociaż w ręce miałem niezłe karty, to nie mogłem ich wystawić. Można było by więc jakiś bonus za kontrolowanie miast w miarę postępowania gry.

Jeśli chodzi o karty to niewiele już tam jest do ruszenia. Można jedynie dodać jeszcze pojednycze taktyki/bohaterow/dowódców. I ewentualnie zastanowić się nad ciężarówką jako ekwipunkiem (jakieś tam ciężarówki piechotę we wrześniu woziły).

Cytat:
niedzwiedz91 napisał:

PS3. Rozumiem, że jeśli Modlin/Warszawa daje bezpośrednio bonus do obrony, to nie daje jeszcze oprócz tego +1 dla piechoty tak jak jest to "default'owo" ustalone?

Chodzi o umiejętność walki w mieście?

Tak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez niedzwiedz91 dnia Pon 21:49, 06 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suru94




Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:34, 06 Paź 2014    Temat postu:

Co do mojego pytania, konkretnymi przykładami może być "Westerplatte Walczy!" albo "Umocnienia" (polskie karty).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Scenariusze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin