Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wniosek racjonalizatorski #1 - otwarte nadwozia.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 5:25, 24 Gru 2013    Temat postu: Wniosek racjonalizatorski #1 - otwarte nadwozia.

Moim zdaniem wozy bojowe z otwartym nadwoziem lub otwarta wieza powinny dotac nerfa. Proponuje x.6 obrona dla wozow z otwartym nadwoziem np Marder, Nashorn, Su-76 i x.8 obrona dla wozow z otwarta wieza czyli amerykanskie TD M10, M18, M36. Jezeli kazdy piechociaz mogl do srodka wrzocic granat to mosi byc nerf bo pancerz na kadlubie za duzej roznicy nie robi. Jezeli obsluga dziala jest tylko czesciowo oslonieta przed ogniem km to nerf powinien byc jeszcze wiekszy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JaneCobbsHat dnia Wto 5:26, 24 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:38, 24 Gru 2013    Temat postu:

Generalnie akceptuję Twoje wnioski, ale wysokość ew. nerfów/buffów określę dopiero po przerobieniu arkuszy, zgromadzeniu danych i sprawdzeniu co wyszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:04, 03 Sty 2014    Temat postu:

Dodalem dane do Niemcow, ktore zrobic nastepne? Zmiany widoczne w 38(t), !C i tym monstrum z 88mm na half track.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:26, 03 Sty 2014    Temat postu:

Dzięki serdeczne!
To, że ostatnio nic nie dodawałem nie oznacza, że nic nie robiłem.
Czytałem książkę o Fall Gelb i kończę czytać książkę o Linii Maginota.
Mam już pomysły, jak ją zaimplementować, wszystko będzie na dniach.
Teraz w takim razie muszę:
a) przerobić arkusz i stworzyć nowe formuły uwzględniające dodatkowe dane
b) dodać nowe tematy z jednostkami dla Polski, Niemiec i Francji, żeby Fall Weiss i Fall Gelb były w pełni odzwierciedlone na forum
Na początku zatem opublikuję v0.2.5 w obecnym stanie, a z Twoimi przeróbkami to już będzie v.0.3.0 (bo to w końcu duża zmiana)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:13, 03 Sty 2014    Temat postu:

Zrobiłem testowy arkusz z częścią jednostek.
Wygląda tak:



Uwagi:
1. Ilość km wpływa w granicach -/+ 10% (z powodu mojego braku umiejętności by napisać formułę -20/+10%)
2. Zielony - buff, czerwony - nerf.
3. Przy obliczaniu parametrów w dziale Niemcy popełniłeś błąd zaokrąglenia: uwzględniałeś wpływ nowych parametrów na uprzednio zaokrąglone wartości (np. penetracja 25-34 mm daje Atak 3), przez co wpływ był o wiele większy. W tym wyliczeniu nowe parametry oddziaływały na bazowe wartości (kolumny N i Q).
4. Gdyby nie wpływ HE, Pz I A/B dostałby buffa do Obrony (miałby 2 dzięki 2x km).
5. Według moich materiałów źródłowych najtrudniej będzie zdobyć informację, czy dany czołg używał amunicji HE. Jeśli nie masz na ten temat wyczerpujących danych - zrezygnowałbym z tego parametru.
6. Ilość załogi w wieży można wywnioskować przy braku danych:
załoga 2 - 1 osoba w wieży
załoga 3 - 2 osoby w wieży
załoga 4 - 3 osoby w wieży (chyba, że występuje radiotelegrafista który nie ma dodatkowej funkcji, np. ładowniczego, to wtedy 2)
załoga 5+ - 3 osoby w wieży
Generalnie parametr "ilość osób w wieży" sprowadza się do oddzielnych osób: dowódcy, ładowniczego, celowniczego, right?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:48, 03 Sty 2014    Temat postu:

A wiec po kolei.
Re 4: Dwa sprzezone km to tyle co jeden o wiekszej szybkostrzelnosci - nadal moga celowac w jeden cel, skoro nie modelujemy szybkostrzelnosci to potraktowalem jako jeden.
Re 5: Nie ma tak duzego problemu. Co najwyzej bedzie problem z jakims Belgiem, Holendrem czy Wegrem. Poza czolgami uzbrojonymi tylko w km pociskow HE nie uzywaly czolgi brytyjskie uzbrojone w armate 2-pdr (40mm) i 6-pdr (57mm) - to byla kwestja doktryny a nie konstrukcji dziala – Australijskie czolgi tak samo uzbrojone uzywaly HE (sprawdze jeszcze 17-pdr). Dzial czolgowych w brew pozorom tak duzo nie bylo i wiem kto uzywal ktore kiedy. Nawet z Wlochami i Francuzami jestem w stanie zweryfikowac.
Re 6: Nie bedzie problemu co najwyzej z jakims Wegrem ale nie sadze.
Jak znajde chwile przejde przez obecne karty Polskie a potem inne.

Cytat:
Generalnie parametr "ilość osób w wieży" sprowadza się do oddzielnych osób: dowódcy, ładowniczego, celowniczego, right?

Right. Z takimi wozami jak np TK trzeba bedzie tez go stosowac mimo braku wiezy.

Acha, ogolnie proponuje ze nawek jak po obliczeniach wychodzi blizej 0 niz 1 to zostawiamy 1.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JaneCobbsHat dnia Pią 22:49, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 4:23, 04 Sty 2014    Temat postu:

"załoga 3 - 2 osoby w wieży "
Nie zawsze, Somua S-35 mial wieze jednosobowa.
"załoga 5+ - 3 osoby w wieży"
Nie zawsze, Char B-1 bis mial wieze jednosobowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:16, 04 Sty 2014    Temat postu:

JaneCobbsHat napisał:

Jak znajde chwile przejde przez obecne karty Polskie a potem inne.


Czekaj, czekaj! Szkoda Twojej pracy. Smile

Właśnie przerobiłem arkusz główny, wypisuję te dane, do których mam dostęp, a potem Ci go podeślę, wystarczy że uzupełnisz kilka brakujących komórek i będzie gotowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 5:16, 05 Sty 2014    Temat postu:

Dobra czekam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:33, 05 Sty 2014    Temat postu:

No to małymi kroczkami do przodu.
Zacząłem od samochodów pancernych, co mi się udało wyszperać, jest wpisane.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zweryfikuj proszę i uzupełnij.

D,E,F - formuły same obliczą.
K (km) - ilość karabinów maszynowych, jeśli dany pojazd nie miał działa, a tylko np. 2x km, to w tym polu wpisałem 1 (traktując jeden jako uzbrojenie główne, a drugi jako dodatkowe)
L (nadwozie) - 0 odkryte, 1 odkryte od góry, 2 pełne
M (HE) - 0 brak, 1 były używane
N (nitowany) - 0 nie, 1 tak
O (załoga) - ilość załogi w wieży
Q (penetracja) - penetracja amunicją AP(BC i innymi, byle nie APCR ani nie HEAT) na dystansie 100 m w płytę ustawioną pod kątem 0 stopni
R (pancerz) - maksymalna grubość pancerza z przodu w mm
S (kąt) - odchylenie pancerza od pionu, jeśli nie ma to albo nie miałem danych, albo w polu R już znajduje się wyliczona wartość


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:59, 07 Sty 2014    Temat postu:

Dobra zrobione, jak ci to podeslac?

Mozesz mi wyslac e-mail na mateuszzkanady malpa ymail kropka com?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:30, 09 Sty 2014    Temat postu:

W międzyczasie zebrałem niemieckie czołgi. Zerknij również, z łaski swojej.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 4:29, 14 Sty 2014    Temat postu:

Sprawdzilem, jedyna zmina to Maus w wiezy 3 a nie 4. Wiem mial czterech, ale on potrzebowal czterech tak jak zwykly czolg potrzebowal trzech. wiec nie powinien dostawac dodatkowego buffa. zrobilbym max trzy tak jak maks km jest 2.

I jeszcze, czemu Maus ma brak radia? Bo w prototypie nie bylo?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JaneCobbsHat dnia Wto 4:31, 14 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:06, 14 Sty 2014    Temat postu:

Dzięki! Jestem z siebie dumny, naprawdę.

Zostało tylko to:

[link widoczny dla zalogowanych]

i wersja 0.3.0 będzie gotowa i będę mógł kontynuować Fall Gelb.

Z moich danych były dwa prototypy, 250/1 i 250/2. Na zdjęciach można zaobserwować jeszcze Mausa w innym malowaniu, który być może był trzecim prototypem 250/3, a być może po prostu Niemcy mieli za dużo farby i często go malowali.
Nie wiadomo co się stało na poligonie - czy Rosjanie uszkodzili Mausa, czy Niemcy (taki był pierwotny plan, ale potem go zmieniono i miał bronić poligonu).
Prototypy nie miały radiostacji, jedynie interkom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 6:04, 16 Sty 2014    Temat postu:

Dobra daj mi pare dni. Akurat jestem zakopany w robocie....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin