Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

1941 Pakt Ribbentrop-Beck (tworzenie)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Scenariusze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:01, 27 Maj 2015    Temat postu:

Do RB Naczelny Wódz wyznaczył Stanisława Maczka i Stefana Roweckiego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:25, 27 Maj 2015    Temat postu:

Ok. A Pytam bo pisałeś kiedys w innym w wątku że trzeba dowódców do RB.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:34, 28 Maj 2015    Temat postu:

Trzeba, radzieckich i niemieckich.
I mam dylemat których. Z niemieckich można brać ile wlezie, większość się nadaje, ale nie może ich być za dużo. Z ruskimi odwrotnie - były ich setki, ale jeśli wziąć wyłącznie dobrych, którzy czegoś dokonali w 1941 to zostałoby kilku. Niedługo ich wymienię z nazwiska, tylko skończę czytać książkę.
I teraz: brać z każdej strony tyle samo, np. dowódców armii i grup armii (frontów) czy też może dać dowódców związków taktycznych, ale co w przypadku Ruskich? Dodawać ich na siłę i dawać umiejętności, na które nie zasługują to bez sensu. Czy też może, ostatnio wpadł mi do głowy taki pomysł, dodać ich przykładowo 10, ale tylko 3-4 z użytecznym skillem, a resztę bez skilla w ogóle albo z jakimś marginalnym. Pokazałoby to, że owszem, w RKKA było mnóstwo dowódców, ale kompetentnych bardzo mało i gracz po prostu dostałby na rękę kiepskie karty, które by prawdopodobnie discardował jako mało(bez)użyteczne, co spowolniłoby go trochę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:43, 28 Maj 2015    Temat postu:

Dodatkowe dwie rzeczy do przemyślenia.
Ruskich trapiła niesamowita ilość awarii. Ale naprawdę olbrzymia. Do tego brakowało im wszystkiego, paliwa, amunicji, smarów, materiałów wybuchowych i inżynieryjnych. Myślę, jak to odzwierciedlić. Najprościej - przy każdym ruchu rzut kostką, ale nie chcę robić z WoT, za przeproszeniem, Kryształów Czasu, gdzie się ciepało koblami przy każdej czynności. O, właśnie teraz coś mi przyszło do głowy. Dużo z tych awarii było podczas forsownych marszów. Więc może przy poruszeniu pojazdu o więcej niż 1 pole, wtedy byłby podatny na awarię?
Druga sprawa to kompletny brak komunikacji i współdziałania pomiędzy dywizjami, korpusami itd. Zastanawiam się, czy po prostu nie zabrać radia *wszystkim* sowieckim wojskom. Wtedy funkcjonalność radia można by przerzucić na kilka kart taktyki. Czyli użyliby go raz na ruski rok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:57, 28 Maj 2015    Temat postu:

Ja jestem za maksymalnym uproszczeniem. Można po prostu zmniejszyć mobilność ruskich czołgów o jeden. Zabrać Ruskim radio (może nie wszystkim jednostkom). Dać Ruskim więcej dowódców ale słabych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:43, 29 Maj 2015    Temat postu:

Osoba nie próżnowała!!! Smile
Kilka uwag na szybko.

Co do dowódców: podoba mi się pomysł, żeby dać Ruskim dużo dowódców, ale większość miernych. Tak było naprawdę. Niech gracz się męczy i szuka jakiegoś przydatnego w tym tłumie przeciętniaków.

Co do radia: bardzo dobrze, zabrać. Większość uderzeń Armii Czerwonej na tym etapie wojny to książkowy przykład braku współpracy. A w War of Tanks jest ona oddawana radiem.

Co do awarii i braku materiałów: trudna decyzja. Podoba mi się pomysł z forsownym marszem, zabranie 1 ruchu też nie jest złe, ale wyjdzie na to że... czołgi zawsze były trochę zepsute, ale nie na tyle żeby nie jeździć Very Happy
Wpadł mi do łba pomysł antyskilla radzieckich czołgów, na stałe wpisanego do kart, np. 'Problemy sprzętowe' (i bez skojarzeń proszę!), który przy zadeklarowaniu forsownego marszu (czyli >1 pole w fazie ruchu) kazałby rzucać kością i np. 1=zepsuty, nie ma ruchu, 2-3=awaria/brak paliwa, w efekcie można ruszyć się tylko o jedno pole, 4-5-6= wszystko zagrało i wykonujemy normalny ruch.


Co do Pawłowa: nie był aż taki tragiczny moim zdaniem, kogoś trzeba było przykładnie ukarać żeby inni wzięli się w garść i załatwiono akurat jego. Na taki sam los zasłużyli inni dowódcy tego szczebla, bo dowodzili równie lub bardziej chaotycznie/nieudolnie.

Co do Woroszyłowa: jego dowodzenie to bardziej chłyt marketingowy. Jako jednego z jakby to nazwać, symboli rewolucji. Jak się brał za prawdziwe dowodzenia, to kończyło się to niezmiennie katastrofą Smile także jego minusować ile wlezie:)

Idę do pracy, później poczytam dokładniej.

Voytech, to działa mobilizująco jak coś wrzucasz, dobra robota.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:45, 29 Maj 2015    Temat postu:

voytech napisał:
Trzeba, radzieckich i niemieckich.
I mam dylemat których. Z niemieckich można brać ile wlezie, większość się nadaje, ale nie może ich być za dużo. Z ruskimi odwrotnie - były ich setki, ale jeśli wziąć wyłącznie dobrych, którzy czegoś dokonali w 1941 to zostałoby kilku.


Haha, dobre podsumowanie tematu. Niestety czy stety, tak to wyglądało w praktyce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:36, 29 Maj 2015    Temat postu:

Dobra, potrzebuję propozycji niemieckich i radzieckich samolotów do RB. Ile i jakie konkretnie modele.

Przypominam, że mamy jak dotąd:
RB: 1 myśliwiec FIN (+1 planowany as)
1 szturmowiec i 1 myśliwiec RO
2 bombowce, 2(3) myśliwce, 2 szturmowce PL,
0 maszyn niemieckich, czyli aktualnie:
4(5) myśliwców, 3 szturmowce i 2 bombowce po stronie Adolfa ZANIM pojawil się pierwszy samolot rdzennie niemiecki Razz

Ruski: Nic. Czyli aktualnie... Nic Razz

Wiadomo że samolotów niemieckich musi być więcej niż ich sojuszników. Myślę że na Połamane Oko najmniej 3-4 myśliwców, 3-4 szturmowców, 2-3 bombowców. Ale może i więcej.

Oczywiście proponujcie różnych modeli ile wlezie, żeby karty się nie powtarzały po nudziarsku.

Z radzieckim lotnictwem trochę inaczej, oni się bronią więc bombowców nie za wiele, szturmowców średnio a najwięcej myśliwców. Tak sobie myślę, powiedzcie co wy na to.

Zawsze voytech może oszacować liczbę kart samolotów swoją czarną magią proporcji na podstawie historycznych danych. I trochę je zbalansujemy na nasze potrzeby. Bo jak zaś Niemcy będą masakrować w powietrzu, nie unikniemy tego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:37, 29 Maj 2015    Temat postu:

PawlusSidewinder napisał:
Dobra, potrzebuję propozycji niemieckich i radzieckich samolotów do RB. Ile i jakie konkretnie modele.



Dla ułatwienia dodam, że sprawdzą się wszystkie założenia operacji Barbarossa. Czyli można śmiało brać prawdziwe maszyny z czerwca '41.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:32, 29 Maj 2015    Temat postu:

Cytat:
Wpadł mi do łba pomysł antyskilla radzieckich czołgów, na stałe wpisanego do kart, np. 'Problemy sprzętowe' (i bez skojarzeń proszę!), który przy zadeklarowaniu forsownego marszu (czyli >1 pole w fazie ruchu) kazałby rzucać kością i np. 1=zepsuty, nie ma ruchu, 2-3=awaria/brak paliwa, w efekcie można ruszyć się tylko o jedno pole, 4-5-6= wszystko zagrało i wykonujemy normalny ruch.

Ten antyskil to wedlug mnie swietny pomysl. Mozna to nazwac "Ruskie Rozpizdzialstwo". Najlepsze przyklady opisywal Suworow w Zolniezach Wolnosci, chlodnice pelne bimbru, bron czyszczona benzyna z otwartego baku motocykla (i ktos rzuca niedopalka). Biale pasy na wiezach czolgow zeby odroznic je od czechoslowackich (i zabraklo farby). I moj ulubiony (chyba nie z Suworowa) zaloga zatopionego frachtowca umarla w szalupie z glodu... bo ktos zajebal klucz do konserw a tej pancernej blachy inaczej sie nie dalo otworzyc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:35, 29 Maj 2015    Temat postu:

Cytat:
Z radzieckim lotnictwem trochę inaczej, oni się bronią więc bombowców nie za wiele, szturmowców średnio a najwięcej myśliwców. Tak sobie myślę, powiedzcie co wy na to.

Bobowcow malo ale szturmowcow powinno byc sporo. soviety szykowaly sie do wojny i do ataku na zachod, z tad spadochroniaze, czolgi BT czy szturmowce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:41, 29 Maj 2015    Temat postu:

Jeden pomysl Niemcy powinny mic JU-86 P albo R, bombowiec/samolot rozpoznawczy wysokiego pulapu. Powinien byc nie osiogalny dla sovieckich mysliwcow. Niewielki atak nie nie do zniszczenia.

A sowieci powinni miec Po-2, i tu warto jest zeby byl jakis efekt psychologiczny, czyli nie niszczy ale oslabia obrone w nastepnej turze czy cos takiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niedzwiedz91




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:47, 30 Maj 2015    Temat postu:

PawlusSidewinder napisał:

Wpadł mi do łba pomysł antyskilla radzieckich czołgów, na stałe wpisanego do kart, np. 'Problemy sprzętowe' (i bez skojarzeń proszę!), który przy zadeklarowaniu forsownego marszu (czyli >1 pole w fazie ruchu) kazałby rzucać kością i np. 1=zepsuty, nie ma ruchu, 2-3=awaria/brak paliwa, w efekcie można ruszyć się tylko o jedno pole, 4-5-6= wszystko zagrało i wykonujemy normalny ruch.


Paweł problem jest taki, że jest to kolejna komplikacja. Przeciętny gracz,który nie jara się historią po prostu nie będzie czuł tego klimatu i będzie to dla niego mało znaczący acz irytujący szczegół. Stąd moja propozycja o zmniejszeniu mobilności, żeby był i wilk syty i "kanzas sity". Przypuszczam, że i mnie drażniło by coś takiego.

Jeszcze jedno słowo a propos dowódców polskich. Chciałbym jedynie aby znalazł się w RB Sosabowski i spadochroniarze. Czemu? Po pierwsze: aby pośrednio uhonorować Cichociemnych. Po drugie: formowanie brygady spadochronowej pasuje chronologicznie do RB. Po trzecie: rozwój lotnictwa jaki zostanie przyjęty (nowe polskie samoloty) w RB jest naturalną tego przyczyną. Po czwarte: jak czytałem o cichociemnych, Anglicy uczyli się od Polaków w kwestii szkolenia spadochronowego. Po piąte primo, ultimo: patrz po pierwsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:43, 30 Maj 2015    Temat postu:

Jeśli chodzi o Sosabowskiego i spadochroniarzy jestem za;)
Jeśli chodzi o Ju-86 jestem za, mam super książkę o niemieckich samolotach, więc nie będzie problemu.
Jeśli chodzi o Kukuruźnika vel Pociaka to koniecznie musi być Very Happy
Jeśli chodzi o szturmowce ruskie, jestem za, tyle że były używane przeważnie niezgodnie z przeznaczeniem, np. do bombardowań. A do tego się po prostu nie nadawały i ponosiły koszmarne straty. Ale to się odda;)
Jeśli chodzi o antyskilla to może masz rację Nieświeziu, w takim razie sprawa jest prosta, trzeba to przemycić bezboleśnie dla gracza.

Klucz do konserw rozwalił system, typowe Very Happy gj WG chciałoby się rzec;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JaneCobbsHat




Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:38, 30 Maj 2015    Temat postu:

A tak wlasnie sobie mysle, czy w RB nie powinna byc Japoni (lojalny sojusznik Polski i Societow nienawidzili)? Wiem ze to troche z mapa nie do konca sie da.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JaneCobbsHat dnia Sob 18:39, 30 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Scenariusze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 7 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin