Forum gra karciana Strona Główna gra karciana
War of Tanks
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady gry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:41, 29 Sty 2016    Temat postu: Zasady gry

Aktualne i kompletne zasady gry są tutaj:

http://www.waroftanks.fora.pl/zasady-gry,32/pobierz-gre,2006.html

To jest temat developerski, do omawiania zmian.


GENEZA
Mój syn, Tupelek, miał okres w życiu, gdy grał w World of Tanks, War Thunder i Armored Warfare. Spędzaliśmy razem czas w plutonach, ale w końcu wszystkie gry mu się znudziły. Jak mi tłumaczył, denerwowało go, że non-stop trafia do bitew z pomidorami i choćby nie wiem, jak się starał, to przegrywa bitwy. Teraz nadszedł czas na Wrestling. Oglądamy razem RAW i Smackdown na Extreme Sports Channel, gramy tag-teamy w Smackdown vs. RAW 2011 na PS2 (to ostatnia wersja wydana na PS2). Ale ponieważ nie samą elektroniką człowiek żyje, postanowiłem, że zrobię grę o wrestlingu, w którą będę grał z synem czy córką.

CO POTRZEBA BY ZAGRAĆ?
Do gry potrzebnych jest maksymalnie 100 kart, po 20 każdego z poniższych rodzajów:
    STRIKE
    GRAPPLE
    REVERSAL
    SUBMISSION
    PIN / KICK OUT


KONCEPCJA GRY
Gra oddaję walkę dwóch zawodników na ringu. Ich parametry bazują na atrybutach danej postaci w grze SvR 2011 na PS2, podzielonych przez 5 i pomniejszonych o 10.



Pula kart (talia) to zasób zdrowia (HP). Podczas rozgrywki gracze będą tracili karty, co odzwierciedla zmęczenie zawodników i otrzymane obrażenia.
Aby wygrać, należy przypiąć przeciwnika do maty (PIN) lub zmusić go do poddania się (SUBMISSION).
Gra ma być szybka i być połączeniem taktyki z losowością. Rozgrywka zajmuje średnio nie więcej niż 10 minut.

PRZYGOTOWANIE DO GRY
Każdy z graczy wybiera jednego zawodnika i na podstawie jego parametrów dobiera odpowiednią ilość kart z ogólnej puli kart. Pozostałe karty nie biorą udziału w rozgrywce.
Przykład:

Rey Mysterio
GRAPPLE 4 (karty GRAPPLE)
STRIKE 4 (karty STRIKE)
SUBMISSION 6 (karty SUBMISSION)
DURABILITY 5 (karty PIN / KICK-OUT)
TECHNICAL 9 (karty REVERSAL)
SPEED 7 (brak kart)
CHARISMA 6 (nie mam pomysłu)

Gracz dobiera więc 4 karty GRAPPLE, 4 STRIKE, 6 SUBMISSION, 5 PIN / KICK-OUT, 9 REVERSAL (razem 28 kart) i dokładnie je tasuje.

Drugi przykład:

Kane
GRAPPLE 8
STRIKE 7
SUBMISSION 5
DURABILITY 6 (PIN / KICK-OUT)
TECHNICAL 5 (REVERSAL)
SPEED 2
CHARISMA 7

ZASADY GRY
Gracze dobierają po 5 kart, które trzymają zakryte na ręce.
Każdy z graczy ma 3 pule kart:
TALIA - zakryte karty, które będą dobierane podczas gry
STERTA - wykorzystane karty (odkryte)
ŚMIETNIK - zużyte karty, które wypadły z tej gry (odkryte)
Za każdym razem, gdy gracz zagra jakąś kartę, natychmiast dobiera z TALII nową, tak aby zawsze mieć 5 kart na ręce. Gdy TALIA się wyczerpie, tasuje się STERTĘ gracza, zakrywa i tworzy nową TALIĘ. Gdy wyczerpie się zarówno TALIA jak i STERTA, każda zagrana przez gracza karta natychmiast wraca na jego rękę (chyba, że zostanie zużyta - wtedy trafia do ŚMIETNIKA).

Zaczyna gracz, który ma większą szybkość (SPEED).

Gracz może zagrać w swojej turze:

1) STRIKE - oznacza to uderzenie przeciwnika (ręką, nogą, jakkolwiek), przeciwnik może się bronić kartą REVERSAL.
1.1) Jeśli przeciwnik zagra w odpowiedzi REVERSAL, to wtedy zarówno STRIKE atakującego, jak i REVERSAL obrońcy trafiają do odpowiednich ŚMIETNIKÓW, a akcja się nie powiodła. Kolej przechodzi na gracza broniącego się.
1.2) Jeśli przeciwnik nie ma lub nie chce zagrać karty REVERSAL, wtedy wybiera jedną, dowolną swoją kartę z ręki i umieszcza ją na ŚMIETNIKU (dociągając zamiast niej nową kartę z TALII). STRIKE atakującego wędruje do jego STERTY (czyli będzie mógł być użyty później, gdy wyczerpie się TALIA). Kolej przechodzi na gracza broniącego się.

2) GRAPPLE - oznacza to uchwycenie przeciwnika, założenie mu dźwigni, wykonanie akcji innej niż proste uderzenie. Przeciwnik może się bronić kartą REVERSAL.
2.1) Jeśli przeciwnik zagra w odpowiedzi REVERSAL, to wtedy zarówno GRAPPLE atakującego, jak i REVERSAL obrońcy trafiają do odpowiednich ŚMIETNIKÓW, a akcja się nie powiodła. Kolej przechodzi na gracza broniącego się.
2.2) Jeśli przeciwnik nie ma lub nie chce zagrać karty REVERSAL, wtedy wybiera jedną, dowolną swoją kartę z ręki i umieszcza ją na ŚMIETNIKU (dociągając zamiast niej nową kartę z TALII). GRAPPLE atakującego wędruje do jego STERTY (czyli będzie mógł być użyty później, gdy wyczerpie się TALIA). Oznacza to, że atakującemu udało się wykonać akcję i teraz może ją zakończyć następująco:
2.2.1) STRIKE - jak w punkcie 1)
2.2.2) SUBMISSION - atakujący założył broniącemu się bolesną dźwignię, aby zmusić go do poddania się. Broniący może się bronić kartą SUBMISSION. Jeśli broniący zagrywa kartę SUBMISSION, obydwie karty, atakującego i broniącego się trafiają do ŚMIETNIKÓW. Ruch ma ten gracz, który ma większą szybkość (SPEED).
Jeśli broniący się nie ma karty SUBMISSION, przegrywa walkę przez poddanie się.
2.2.3) PIN / KICK-OUT - nastąpiła próba przypięcia przeciwnika do maty. Broniący może się bronić kartą PIN / KICK-OUT. Jeśli broniący zagrywa kartę PIN / KICK-OUT, obydwie karty, atakującego i broniącego się trafiają do ŚMIETNIKÓW. Ruch ma ten gracz, który ma większą szybkość (SPEED).

3) Jeśli gracz nie może lub nie chce w swojej turze zagrać STRIKE lub GRAPPLE, to wybiera jedną kartę z ręki i kładzie ją na STERTĘ, dobierając nową kartę z TALII. Kolej przechodzi na przeciwnika.

CO DALEJ?
Gra jest szybka, łatwa i przyjemna. W zasadzie na tym można by ją skończyć i bym sobie grał z synem dalej. Ale...
Ale zawsze może być lepsza i dlatego założyłem ten temat.
Nie wiem, co zrobić z atrybutem CHARISMA? Na początku zrobiłem karty CHARISMA, które były czymś w rodzaju jokerów - zastępowały dowolną kartę. Było ich jednak zbyt dużo i niepotrzebnie przedłużały rozgrywkę.
SIGNATURE - muszę wymyśleć jak go zaimplementować
FINISHER - muszę wymyśleć jak go zaimplementować
Lepsze Combo - na razie są możliwe tylko dwa combo - GRAPPLE + SUBMISSION lub GRAPPLE + PIN.
Wyrzucanie za liny? Po prostu wszelkie możliwe akcje, jakie są w WWE.
Można też zrobić wersję na bogato i zamiast mieć uniwersalne karty dla dowolnego zawodnika, to zrobić osobne talie dla konkretnych zawodników i nazwać odpowiednio karty. Np. Rey Mysterio miałby GRAPPLE: silver spoon ddt, hurricanrana, sunset flip powerbomb (itd.). Np. z tego ostatniego mógłby robić automatycznego PINa, bez konieczności zagrywania karty PIN. Ale to już customizacja. Później. Na razie chcę mieć full działające zasady, a potem mogę się bawić.
A może zrobić planszę z ringiem, gdzie by się przesuwało figurki? Np. SPEED odpowiadałby ilości pól, jaką można pokonać podczas jednej tury. A STRIKE czy GRAPPLE odpowiednio przesuwałyby zawodników, aby nie prali się non-stop w jednym narożniku?

Sugestie? Pomysły? Opinie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pon 11:41, 08 Lut 2016, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:42, 29 Sty 2016    Temat postu:

Wczoraj rozegraliśmy 4 walki Rey Mysterio vs. Kane w różnych składach (ja, syn, córka). Zakończyło się wynikiem 2:2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:56, 29 Sty 2016    Temat postu:

A może każdy z graczy miałby po 1 karcie SIGNATURE i FINISHER, można by ją zagrać po udanym GRAPPLE razem z PINem, a wtedy broniący się musiałby się bronić dwoma kartami, np. REVERSAL + KICK OUT przed FINISHEREM?
A po udanym SIGNATURE broniący się traci 2 karty?

Czyli
STRIKE + SIGANTURE
GRAPPLE + FINISHER + PIN

Są 2 nowe combo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pią 14:28, 29 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:34, 29 Sty 2016    Temat postu:

Nowy pomysł:
SIGNATURE czy FINISHER to będą akcje specjalne, a zawodnik może mieć tylko kart specjalnych, ile wynosi jego CHARISMA. Kolejność jest ważna:

1. FINISHER
2. SIGNATURE
3. SLAM - po udanym SLAMie (kontrowanym REVERSALem) można wykonać SUBMISSION, SIGNATURE, PIN lub FINISHER


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 29 Sty 2016    Temat postu:

10. (albo w każdym razie wysoko, aby to była rzadka karta) ROPE BREAK - ratuje przed PINem i SUBMISSION.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:45, 30 Sty 2016    Temat postu:

4. IRISH WHIP - po udanym (kontrowanym REVERSALem) można od razu wykonać STRIKE lub GRAPPLE na normalnych zasadach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:35, 30 Sty 2016    Temat postu:

Dzisiaj kolejne 3 gry, już z nowymi kartami akcji specjalnych. Sprawdziły się.
Rey pokonał Kane'a 2:1.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:39, 30 Sty 2016    Temat postu:

Już wiem!
Gracz przed walką będzie mógł dobrać w tajemnicy tyle kart specjalnych, ile ma CHARISMA.
Podsumuję dotychczasowe karty:

1. FINISHER - można zagrać razem z PIN po udanym GRAPPLE, broniący bronić się REVERSALem i KICK-OUTem albo przegrał walkę
2. SIGNATURE - można zagrać po udanym STRIKE, broniący się traci dodatkową kartę
3. SLAM - po udanym SLAMie (kontrowanym REVERSALem) można wykonać SUBMISSION, SIGNATURE, PIN lub FINISHER
4. IRISH WHIP - po udanym (kontrowanym REVERSALem) można od razu wykonać STRIKE lub GRAPPLE na normalnych zasadach.
5. ROPE BREAK - ratuje przed PINem i SUBMISSION.
6. CLOTHESLINE - ?
7. ?
8. ?
9. ?
10. ?

Generalnie tworzenie gry zbliża się ku końcowi. Koncepcja jest spójna, pozostało jedynie wymyśleć 5 kart specjalnych, a potem oprawa graficzna, a potem indywidualne karty zawodników i gotowe.
Ba, tę grę można by było nawet sprzedawać, podstawka to zestaw kart uniwersalnych, a dodatki to zestaw kart danego zawodnika opatrzonych zdjęciami z wykonywanych przez niego popisowych akcji.
Ból taki, że trzeba by mieć licencję WWE jak mniemam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:37, 01 Lut 2016    Temat postu:

1. FINISHER - można zagrać razem z PIN po udanym GRAPPLE, broniący bronić się REVERSALem i KICK-OUTem albo przegrał walkę
2. SIGNATURE - można zagrać po udanym STRIKE, broniący się traci dodatkową kartę
3. SLAM - po udanym SLAMie (kontrowanym REVERSALem) można wykonać SUBMISSION, SIGNATURE, PIN lub FINISHER
4. IRISH WHIP - po udanym (kontrowanym REVERSALem) można od razu wykonać STRIKE lub GRAPPLE na normalnych zasadach.
5. ROPE BREAK - ratuje przed PINem i SUBMISSION.
6. SUPLEX - można zagrać po udanym GRAPPLE. Przecwinik traci wybraną przez siebie kartę.
7. CLOTHESLINE - ?
8. ?
9. ?
10. ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:14, 02 Lut 2016    Temat postu:

1. FINISHER - można zagrać razem z PIN po udanym GRAPPLE, broniący bronić się REVERSALem i KICK-OUTem albo przegrał walkę
2. SIGNATURE - można zagrać po udanym STRIKE, broniący się traci dodatkową kartę
3. SLAM - po udanym SLAMie (kontrowanym REVERSALem) można wykonać SUBMISSION, SIGNATURE, PIN lub FINISHER
4. IRISH WHIP - po udanym (kontrowanym REVERSALem) można od razu wykonać STRIKE lub GRAPPLE na normalnych zasadach.
5. ROPE BREAK - ratuje przed PINem i SUBMISSION.
6. SUPLEX - można zagrać po udanym GRAPPLE. Przecwinik traci wybraną przez siebie kartę.
7. INTERFERENCE - rozpraszasz przeciwnika zanim zagra kartę w jego ruchu, teraz twój ruch
8. CLOTHESLINE - ?
9. TAUNT -?
10. ?
11. ?
12. ?
13. ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Wto 9:37, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:51, 02 Lut 2016    Temat postu:

1. FINISHER - można zagrać razem z PIN po udanym GRAPPLE, broniący bronić się REVERSALem i KICK-OUTem albo przegrał walkę
2. SIGNATURE - można zagrać po udanym STRIKE, broniący się traci dodatkową kartę
3. SLAM - po udanym SLAMie (kontrowanym REVERSALem) można wykonać STRIKE, GRAPPLE, SUBMISSION, SIGNATURE, PIN lub FINISHER
4. IRISH WHIP - po udanym (kontrowanym REVERSALem) można od razu wykonać STRIKE, GRAPPLE lub SUPERPLEX na normalnych zasadach.
5. ROPE BREAK - ratuje przed PINem i SUBMISSION.
6. SUPLEX - można zagrać po udanym GRAPPLE. Przeciwnik traci wybraną przez siebie kartę.
7. INTERFERENCE - rozpraszasz przeciwnika zanim zagra kartę w jego ruchu, teraz twój ruch
8. CLOTHESLINE - ?
9. TAUNT - możesz wymienić TAUNT na dowolną kartę ze swojego ŚMIETNIKA
10. SUPERPLEX - można wykonać po udanym IRISH WHIP. Przeciwnik traci 2 karty. Jeśli SUPERPLEX będzie skontrowany, tracisz 2 karty.
11. TABLE - ?
12. REF BUMP - można zagrać w swojej turze, przez najbliższe dwie tury nie można zakończyć walki (nie działa PIN, SUBMISSION, K-O, etc.)
13. ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Śro 12:54, 03 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:23, 05 Lut 2016    Temat postu:

Aktualne i kompletne zasady gry są tutaj:

http://www.waroftanks.fora.pl/zasady-gry,32/pobierz-gre,2006.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PawlusSidewinder




Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 1825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:03, 07 Lut 2016    Temat postu:

OK, po pierwsze, nie znam się na tym Smile więc się proszę za bardzo nie sugerować, mogę gadać głupoty Razz

To co mi przychodzi do głowy po zapoznaniu się z całością zasad... Dobrze by było stworzyć polskie odpowiedniki nazw. Wiem, brzmią najczęściej lamersko, ale nie każdy kuma co to grapple czy pin.

Druga moja myśl jest taka, że chyba dużo łatwiej zagrać żeby poznać zasady, bo na papierze nie można się za łatwo połapać co i jak, w przeciwieństwie do War of Tanks, gdzie i teoria i praktyka są cudownie proste Smile

Nie kumam na przykład za bardzo, jaki pożytek z zagrania Grapple + Strike zamiast zwykłego Strike. Grapple + Submission jest spoko, rozumiem, mogę zmusić do poddania się. Ale skoro mogę od razu Strike, to po co najpierw Grapple? Tylko po to, żeby pacjent zużył dwie karty Reversal?... Wiem że pewnie pytam jak debil, ale naprawdę się nie znam Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voytech
Administrator



Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 2548
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:53, 08 Lut 2016    Temat postu:

Nie ma sensu zagrywania Grapple + Strike. Po prostu zagrywasz Strike.
Strike ma być taką podstawową kartą do osłabiania przeciwnika przez zabieranie mu kart.
Grapple to już coś poważniejszego, wstęp do zakończenia walki.
Czasami lepiej jest przyjąć Strike na klatę, bo najwyżej stracisz jedną kartę i zachować reversal w razie zagrania Grapple przez przeciwnika.

BTW mam nowe przemyślenia po weekendowych grach z synem.
Zrobię update podręcznika (dziś jeszcze).

Cytat:
[5.3.1] SUBMISSION
Założenie bolesnej dźwigni przeciwnikowi, której zaciągania zmusza go do poddania meczu.
Kiedy: można zagrać po udanym GRAPPLE.
Obrona: ESCAPE lub ROPE BREAK. Jeżeli broniący się gracz nie ma na ręce ani ESCAPE ani ROPE BREAK, atakujący gracz mówi głośno ONE. Broniący się gracz może wyrzucić dowolną kartę na ŚMIETNIK i pociągnąć nową z TALII. Jeśli nadal nie ma na ręce ESCAPE ani ROPE BREAK, atakujący gracz mówi głośno TWO. Broniący się gracz może ponownie odrzucić wybraną przez siebie kartę na ŚMIETNIK i pociągnąć nową z TALII. To jego ostatnia już szansa na obronę przed przegraną. Jeśli nadal nie ma ESCAPE ani ROPE BREAK, atakujący gracz mówi głośno THREE. Koniec meczu.
Udany: zwycięstwo przez poddanie się przeciwnika (by way of submission).
Nieudany: SUBMISSION i ESCAPE są odrzucane na ŚMIETNIK. Ruch szybszego zawodnika (czyli tego, który ma wyższą wartość parametru SPEED).


Cytat:
[5.4.1] PIN
Przypięcie leżącego dwoma łopatkami na macie przeciwnika. Sędzia liczy do trzech.
Kiedy: można zagrać po udanym GRAPPLE.
Obrona: KICK-OUT lub ROPE BREAK. Jeżeli broniący się gracz nie ma na ręce ani KICK-OUT ani ROPE BREAK, atakujący gracz mówi głośno ONE i uderza otwartą dłonią w stół. Broniący się gracz może wyrzucić dowolną kartę na ŚMIETNIK i pociągnąć nową z TALII. Jeśli nadal nie ma na ręce KICK-OUT ani ROPE BREAK, atakujący gracz mówi głośno TWO i uderza otwartą dłonią w stół. Broniący się gracz może ponownie odrzucić wybraną przez siebie kartę na ŚMIETNIK i pociągnąć nową z TALII. To jego ostatnia już szansa na obronę przed przegraną. Jeśli nadal nie ma KICK-OUT ani ROPE BREAK, atakujący gracz mówi głośno THREE i uderza po raz trzeci otwartą dłonią w stół. Koniec meczu.
Udany: zwycięstwo przez przypięcie przeciwnika (by way of pin fall).
Nieudany: PIN i KICK-OUT są odrzucane na ŚMIETNIK. Ruch szybszego zawodnika (czyli tego, który ma wyższą wartość parametru SPEED).



A co do nazw. Wiem, polskie nazwy byłyby bardziej przyjazne. Sęk w tym, że nawet polscy komentatorzy (np. Andrzej Supron na Extreme Sports Channel) używają angielskich. Tych wszystkich ruchów wrestlerów jest pierdyliard, a każdy ma swoją nazwę. Np. Hurrianrana, Frankensteiner, Tornado DDT, Body Slam, Twist of Fate, Hell's Gate, Tombstone Piledriver, Clothesline, Pedigree, C4, Cross Body, Super Kick, Big Boot, Power Bomb, Sister Abigail, RKO, Spear, Brogue Kick, Splash, Dropkick, Leg drop, Chop.
Zrób sobie ćwiczenie myślowe i znajdź sensowne polskie tłumaczenie. I żeby gracz obeznany z tematem wiedział o co chodzi. Ja się poddałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez voytech dnia Pon 10:00, 08 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum gra karciana Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin